Kaartenbak gebruiken bij melding

  • 29 July 2021
  • 3 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo,

 

ik wil een kaartenbak gebruiken om gegevens in te vullen bij een melding.

Nu krijg ik bij het instellen van de flow niet de mogelijkheid om Veldwaarde vullen vanuit een kaart aan te klikken.

Hoe zorg ik ervoor dat ik wel deze mogelijkheid krijg?

 

alvast bedankt.

 

gr.,

Erik Kemkes


3 reacties

Reputatie 5

Het is mij niet precies duidelijk wat je probeert te doen. Er zijn 2 integraties van kaartenbak in meldingen mogelijk:

  1. via workflowactie automatisch nieuwe kaart aanmaken op basis van de gegevens die in de melding zijn ingevoerd
  2. een kaartenbak veld opnemen in een melding. Daarvoor moet je bij de kaartenbak aanzetten dat deze bij meldingen gebruikt mag worden en moet je in het veldenbeheer van meldingen een veld van het type kaartenbak opnemen. Dit veld op het formulier zetten. Je kunt dan bij de melding een kaart kiezen (of meerdere als je dat in het veld instelt), maar je kunt nooit een veld uit een kaart overnemen.

Als het echt gaat om een veldwaarde overnemen uit een kaart dan is er wellicht wat mogelijk met het maken van een externe bron naar een kaart, maar dat is maatwerk wat je zelf kunt doen met voldoende ICT kennis en anders zult moeten aanvragen. Dan hangt het natuurlijk af van de precieze wensen of het te realiseren is. Je moet je ook goed afvragen of het de moeite (en het geld) waard is.

Hoi @ekemke,

Misschien kan deze training je op weg helpen:

Of deze Q&A:
 

 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo,

 

ik heb het inmiddels gevonden en uitgetest. Wat ik wilde bereiken werkt. Bedankt voor de tips.

 

gr.,

Erik

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring