Vraag

Kolominstellingen Excel export van meldingen 'vastzetten'

  • 3 October 2018
  • 5 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Wanneer je een aantal meldingen wilt exporteren naar Excel, krijg je het volgende te zien:
"Standaard zijn de huidige kolommen geselecteerd."

Hiermee wordt bedoeld: de kolommen die in het publieke filter (door de beheerder) zijn bepaald. De kolommen die de gebruiker zelf heeft toegevoegd of verwijderd, zijn hierin niet terug te vinden. Deze moet de gebruiker handmatig toevoegen aan de lijst met te exporteren velden.

De volgende keer dat je vanuit dit overzicht een export wilt doen, moet je opnieuw de te exporteren kolommen aanpassen. Het zou fijn wanneer de door de gebuiker gemaakte kolominstelling wordt onthouden en als standaard geldt voor de export. Is dat te realiseren?

Overigens is het vreemd dat de volgorde van de kolommen ingesteld in het publieke filter, anders is dan wanneer je gaat exporten, zie screenshot.


5 reacties

Reputatie 7
Hoi Michel,

Bedankt voor je topic. Zou het helpen als we de lijst precies zo exporteren naar Excel zoals je dit in je scherm ziet (dus met de kolommen die je daar al hebt ingesteld).
We zijn ook benieuwd naar wat anderen hiervan vinden.
Reputatie 5
Badge +8
In vorige versies van iProva (ik bedoel versie 4.8 en verder terug) werden de kolommen die je op je scherm had staan ook automatisch meegenomen in de export. Dit was handig. Je zag meteen hoe je export eruit kwam te zien.

Met de komst van versie 5.0 en hoger moet je de kolommen zelf selecteren bij het exporteren wil je de kolommen meenemen in de export. Dit is niet handig, omdat ik iedere keer weer moet nadenken welke kolommen nodig zijn voor export en rapportage in Excel. En als ik een periodieke export maakt, dan moet ik dat echt iedere keer weer opnieuw bedenken. En niet alleen de velden moet ik selecteren ook de volgorde moet ik bepalen. Dit gaat vaak mis...en moet het opnieuw

Ik zou graag zien dat de kolommen die je in het publieke filter hebt staan (met je eigen aanvullingen) geëxporteerd worden.
Reputatie 4
Badge +7
Ik zou het inderdaad logisch (en dus fijn) vinden wanneer je standaad (in ieder geval) die kolommen exporteert die je in je persoonlijke kolominstelling ziet. Het zou wel fijn zijn als je bij de export dan nog wel de mogelijkheid krijgt om extra velden toe te voegen.
Reputatie 5
Badge +8
Ik zou het inderdaad logisch (en dus fijn) vinden wanneer je standaad (in ieder geval) die kolommen exporteert die je in je persoonlijke kolominstelling ziet. Het zou wel fijn zijn als je bij de export dan nog wel de mogelijkheid krijgt om extra velden toe te voegen.

Dit laatste vind ik een goede toevoeging, zodat je wel flexibel blijft.
Reputatie 6
We hebben het er hier nog eens even over gehad, en vinden dit eigenlijk een bug. De bug is geregistreerd.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring