Skip to main content

Incidenten worden gemeld middels Zenya. Zenya is gekoppeld aan ONS. Deze koppeling wil ik strakker inrichten.

Op dit moment is de inrichting dat ik kan zoeken op naam. Als ik op een achternaam zoek, zie ik veel cliënten staan. Nu ben ik op zoek naar een betere inrichting zodat we minder zoekresultaten krijgen. Bij voorkeur zou ik willen zoeken op 2 gegevens alvorens resultaten getoond worden. Bij voorkeur naam en geboortedatum invullen. Weet iemand hoe ik dit in moet richten in het systeem? 

Hoi,

Wij hebben bewust er voor gekozen om meldingen vanuit ONS te koppelen met Zenya.

De mic melding start dan niet in Zenya maar in ONS en wordt dan doorgezet naar Zenya.

We hebben hier bewust voor gekozen om risico te voorkomen dat je een verkeerde cliënt koppelt. 

Gr Marieke 


@m.degroot 

Dat is inderdaad wat veel klanten doen, zie 1 + 1 = meer! Koppeling Zenya en cliëntdossier Ons (Nedap) - Cello | Infoland Community

Daarnaast geef je aan dat je alleen op achternaam kunt zoeken. Ik vermoed dat jullie de opzoekknop in het meldformulier als volgt hebben ingericht.
Deze manier van inrichten betekent dat je de achternaam op het meldformulier intypt en dan op Enter drukt om een lijst met zoekresultaten te krijgen:

 

 

Als je deze instelling ongedaan maakt en in plaats daarvan de opzoekknop gebruikt, dan krijg je initieel een leeg venster te zien met een zoekbalk. Daar kun je vervolgens in de regel zoeken op cliëntnummer, achternaam en geboortedatum.

Open het formulierontwerp en dubbelklik op de opzoekknop voor toegang tot deze instellingen:
 

 


Ik heb een aanvullende vraag hierop. Is het ook mogelijk om een kolom toe te voegen aan de zoekresultaten zoals locatie. Dit wordt wel automatisch ingevuld als je een cliënt aanvinkt maar wordt niet weergegeven in de zoekresultaten, wat het bij veelvoorkomende achternamen foutgevoelig maakt. 


Hi @Suzanne_Janssen,
Het zou toegevoegd kunnen worden, echter zal daar dan niets meer worden getoond.
Voorheen werden deze gegevens gecached in Zenya en daardoor ook getoond in het zoekvenster  (indien de organisatie dit heeft aangekaart bij ons), echter kwam het vaak voor dat deze gecached gegevens niet correct werden bijgewerkt.
Daarom wordt dit nu rechtstreeks opgehaald, het nadeel hiervan is wel dat de locatie leeg blijft in het zoekvenster.
Zodra de cliënt is geselecteerd zal de locatie wel in het correcte veld worden ingevuld (indien ingesteld).
 


Reageer