Beantwoord

Leesbaarheid van tekstvelden

  • 30 December 2022
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6

Hoi, 

 

Met de laatste update naar versie 6.3 is de nieuwe meldingsfomulieren layout ingevoerd. Nu valt mij regelmatig op dat handmatig ingevoerde opmaak (zoals regel indeling) verdwijnt zodra het veld op alleen lezen te zien is. De tekst in het alleen-lezen veld wordt als platte tekst helemaal aan elkaar weer gegeven en is in (veel) gevallen daardoor niet meer te volgen.

 

Zie ter voorbeeld onderstaande afbeeldingen:

Dit is het tekstveld zoals het zichtbaar is op het formulier waar het ingevuld wordt:

 

Dit is het tekstveld in de meldingen module:

 

en dit is vervolgens het tekstveld in een formulier waar dit veld als alleen-lezen is opgenomen. Lastig leesbaar!

 

Ik heb dit zelfde ook al gezien bij de nieuwe documenten beoordeel en controleer optie vanaf versie 6.0, als je een opmerking noteert in het pop-up veld met opmaakt (extra regels bijv) dan ziet het er goed uit, maar als je dan op oke drukt en de opmerking rechts in de opmerkingenkolom terecht komt zijn de extra regels weg en wordt alles aan elkaar geplakt. Als je dan wilt bewerken staat het wel weer goed en ook in de huidige documenten module is het goed leesbaar. Lijkt een soortgelijk probleem met “alleen-lezen” velden tov “bewerkbare” velden.

 

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 12 July 2023, 17:18

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi @AnnetteG,

Dit probleem is bij ons bekend als bug 65540. Je kunt via Mijn Infoland aangeven dat jullie ook last hebben van deze bug en de status van de bug dan verder volgen.

Reputatie 5
Badge +5

Er is in dit verband een bug opgelost (65540) die betrekking had op de regeleindes in een “tekst-met opmaak"-veld.

Er speelt ook een tweede bug die betrekking heeft op het verdwijnen van opmaak, zoals opsommingen of dikgedrukte tekst verloren als het veld als een "Alleen-lezen"-veld is opgenomen in een ander formulier bij een melding. Dat betreft bug 65828. Je kunt via my.infoland.eu aangeven dat je ook last hebt van deze bug en dan de status van de bug verder volgen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring