Skip to main content
Beantwoord

Leesrechten en meldingenoverzicht groepsaccount

  • 23 May 2024
  • 4 reacties
  • 25 Bekeken

We bekijken momenteel of we een groepsaccount kunnen gebruiken voor het laten aanmaken van meldingen. We lopen er daarbij tegenaan dat de melder ook de meldingen kan zien die anderen binnen datzelfde groepsaccount hebben aangemaakt. Dat willen we eigenlijk niet. Hij hoeft ook de eigen meldingen niet te zien, we informeren de melder daarna via mail over de voortgang.

Is het mogelijk om bij een groepsaccount toegang tot het meldingenoverzicht weg te halen?

4 reacties

Hoi Rudi,

Als melder kun je je eigen meldingen lezen. Bij een groepsaccount kan iedereen die met dat account aanmeldt daardoor de meldingen lezen die met dat account zijn gedaan.

Waarom wil je een groepsaccount gebruiken?

Badge

Hallo Inge, 

We hebben te maken met een fabriek met redelijk wat personeel die we graag de mogelijkheid geven meldingen aan te maken. Het voert te ver om voor hun ook allemaal een account te hebben omdat er waarschijnlijk slechts enkelen ook echt meldingen aan zullen maken. Ze zouden deze meldingen op een centrale computer kunnen indienen. Hiervoor bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid om mobiele formulieren te gebruiken maar daarbij loop ik tegen de beperking aan dat ik geen kaartenbak of gebruikers als veldtype kan nemen. Dit wil ik bijvoorbeeld gebruiken om de leidinggevende vervolgstappen in de workflow te laten nemen.

Een groepsaccount leek dus een goede optie om te bekijken, maar daar liep ik er dus tegenaan dat alle meldingen van dat account terug te zien zijn. 

Hoi Rudi,

Wanneer je bij het meldingstype ‘Alle gebruikers’ meldrechten geeft, kunnen ook gebruikers zonder account melden. Je kunt dan een hyperlink naar het meldformulier maken en dit invullen zonder gebruikersaccount. Misschien kun je eens testen of dat het gewenste resultaat oplevert.

Badge

Hoi Inge, 

Dit is een hele goede aanvulling! Ik ga hier verder naar kijken, bedankt.

Reageer