Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over leesrechten van actienemers.

In onze organisatie melden we incidenten met cliënten via Zenya. het formulier is zo ingericht dat de Maatschappelijk werker van cliënt, waar een melding over is gedaan, een actiepunt krijgt.

Nu was een medewerker op vakantie en bij terugkomst was de melding al afgesloten. Ze wilde evengoed  lezen wat de melding was, maar ze kan de melding niet inzien.

Ik was in de veronderstelling dat actienemers leesrechten hebben. Vervalt dat recht misschien als een actiepunt niet is uitgevoerd en de melding dan wordt afgesloten?

Alvast dank!

 

 

Hoi @Elke de Boer,

De rol actienemer heb je enkel bij meldingen waarbij je een actiepunt hebt of hebt gehad. Je hebt ook alleen dan als actienemer leesrechten voor de melding.

Wellicht zou je de gebruiker toe kunnen voegen als ‘overige betrokkene’ bij de melding waardoor ze de melding toch kan lezen.

 

Meer informatie vind je ook in deze training:

 


Bedankt!

Ik heb nu ook via de flow ingesteld dat bij het afsluiten de aangewezen maatschappelijk werker van de cliënt de status betrokkene krijgt.

Volgens mij lost dat het in de toekomst op.

Groet Elke


Reageer