Ik lees graag mee! ook wij zouden dit graag verder uitwerken.
Hallo Herma,
Wij zijn ons verbeterproces op dit moment aan het updaten. Hierin hebben we o.a. het idee geïmplementeerd om na de definitieve goedkeur door proceseigenaar/manager de afdeling communicatie in te kunnen schakelen.
Aandacht schenken aan verandering/verbetering is altijd goed, gelukkig staan onze medewerkers van communicatie hier ook zo in. Het idee is om per proces te kunnen bepalen of/hoe er aandacht aan besteed kan worden. Door samen te werken met de afdeling communicatie bereik je het gewenste effect, is de verwachting.
Op de achtergrond kan je deze gegevens verwerken in een rapportage. Een ontwikkeling die we vervolgens op de agenda hebben staan is om er een competitief element aan toe te voegen. Verbetering met de meeste “likes” per maand/kwartaal kan dan een presentje o.i.d. verwachten.
Voor de volledigheid, dit is bij ons nog niet in productie, de verwachting is dat we hier begin 2026 mee gaan starten.
Groet,
Kees
Hallo @herma,
Leuk om te horen dat jullie iedereen ook willen laten leren van de verbeteracties die in jullie ziekenhuis zijn opgestart.
Je hebt hiervoor verschillende mogelijkheden in Zenya:
- Door iedereen de nodige leesrechten te geven op alle verbeteracties, krijgen zij door aangepaste filters de nodige inzichten in de verbeteracties via ‘Meldingen’.
- Daarnaast kan je bij ‘Dashboards’ ook interessante staaf/ kolomdiagramman tonen per type verbeteractie, per afdeling/ dienst, herkomst verbeteractie,… zodat medewerkers hierop kunnen doorklikken (als ze over de nodige rechten beschikken natuurlijk).
- Je zou ook met statische rapporten kunnen werken om enkel de informatie te tonen over de verbeteracties die jullie interessant vinden voor de medewerkers. Eventueel zou je via de nieuwste acties op een statusovergang nl. ‘AI samenvatting genereren’ of ‘AI prompt uitvoeren’ een korte samenvatting van een verbeteractie kunnen maken die je dan deelt met iedereen.
- Op het nieuwspaneel in Zenya, zou je de beste verbeteracties ook onder de aandacht kunnen brengen.
- Of op een iconenpaneel op het dashboard zou je een snelle link kunnen leggen naar een overzicht van al deze verbeteracties.
- ...
Daarnaast kan jullie dienst communicatie jullie zeker helpen om deze acties meer in ‘the picture’ te brengen in jullie organisatie.
Groetjes, Ellen