In het huidige meldingstype voor melden van incidenten (MIC/MIM) hebben wij veel velden waarbij we een keuzelijst hebben met waarden (keuzerondjes) met daarbij ook de optie ‘Anders, nl’.
Zie voorbeeld in afbeeldingen onder aan deze topic.
De optie ‘Anders, nl’ geeft een tekstvak waar de melder een waarde, dan wel een hele zin of zinnen kan invullen.
Bij het uitvoeren van rapportages binnen iProva wordt de keuze Anders meegenomen als waarde. Echter bij de rapportages over meldingen wordt de inhoud van het tekstvak meegenomen. Dus bij het opstellen van een rapportage/draaitabel/grafiek in Excel kun je die waarden van ‘Anders, nl’ niet meenemen.
Wij willen het nu zo inrichten dat we een extra lijstwaarde Anders hebben en de melders kunnen in de toelichting op het incident aangeven waar het om gaat. Dus de optie ‘Anders, nl’ vervalt en wordt vervangen door lijstwaarde Anders.
VRAAG: wat voor consequenties heeft dit voor de data in de historie?
De oude datawaarden vanuit het tekstvak ‘Anders, nl.’ blijven gewoon bestaan voor het veld Soort incident? Dus geen consequenties.
OF
De oude datawaarden vanuit het tekstvak ‘Anders, nl.’ verdwijnen voor het veld Soort incident?
M.a.w., kunnen wij de optie ‘Anders, nl’ uitvinken en vervangen door een lijstwaarde Anders?
PS: ik stel hier de vraag eerst voordat ik het kan ‘testen in Productie’ 😉 Hiervoor hebben we een 2e meldtype aangemaakt met dezelfde formulieren maar met andere velden.
Met vriendelijke groet,
Klaas Pompstra
Huidige situatie

Testsituatie

Antwoord op het topic Inge Kuijpers
Bekijk origineel