Skip to main content

Hallo

Ik zou graag vanuit de VIM-melding naar een groep en niet naar een individu willen mailen.

Ik hoorde van de servicedesk dat dit momenteel niet mogelijk is.

Misschien zijn er nog mensen die met die vraag zitten?

Hoi Anne-Sophie,

Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar je kunt toch een e-mailbericht sturen naar een gebruikersgroep door bij ‘Aan:’ een groep te selecteren?

 

 


Hallo @Anne-Sophie,

Wil je een bericht versturen naar een vaste groep mensen vanuit het tabblad ‘Extra info‘ , dan is de oplossing van Inge de enige. voor hetgeen wat jij omschrijft zou dit ook voldoende moeten zijn.

Omdat de samenstelling van betrokken personen bij een VIM niet altijd hetzelfde is heb je mogelijk een andere wens. Wanneer je een bericht wilt sturen aan een specifieke groep mensen die betrokken is in de melding dan is het verstandig om hiervoor bij de inrichting van de workflow na te denken.

Er zijn heel wat verschillende manieren om personen/groepen te berichten over de inhoud van een melding, al dan niet met voorwaarden. Als je jouw vraag wilt specificeren dan kan ik met je meedenken.

Een veld van het type “gebruiker” gaat je in elk geval zeer goed van pas komen bij statusovergangen.

Zelf ben ik een groot fan van actieformulieren en de mogelijkheden die je hiermee kan bereiken.

Een voorbeeld is om verschillende e-mailsjablonen te maken, bestaande uit velden in formulieren. De e-mailsjabloon kan je dan “na bouwen” in een actieformulier. Maak een meerkeuzeveld in het formulier waarmee je de verschillende e-mailsjablonen kan uitkiezen en de lege tekst velden waarin je jou “e-mail” wilt schrijven zodat je een “preview” hebt van de mail zoals deze de deur uit zal gaan.

In de statusovergang richt je in welke mail wordt verstuurd op basis van het meerkeuze veld aan de gebruikers(groepen) die zijn aangevinkt of de gebruikers die tot stand gekomen als overige betrokkenen.


Reageer