Beantwoord

Mailsjabloon - voorkomen van meerdere mailsjablonen

  • 21 July 2020
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Badge +1

In een meldformulier heb ik 10 gebruikersvelden. Als zo'n veld gevuld is wil ik per gebruikersveld een mail versturen. In deze mail dient de gebruikersnaam en het bijhorende mailadres getoond te worden.

 

Mijn uitdagingen:

 

Ik maak een mailsjabloon aan. In het mailsjabloon kan ik een gebruikersveld invoegen. Ik wil voorkomen dat ik 10 verschillende mailsjablonen moet aanmaken om de 10 gebruikersvelden te kunnen tonen in een mail. Eigenlijk zo ik een dummyveld willen aanmaken waarin ik vanuit de acties bij een statusovergang de waarde van een gebruikersveld kan zetten. Als dat zou kunnen hoef ik maar 1 mailsjabloon te maken waarin ik het dummyveld toon. Helaas lukt het (in versie 5.12) niet om een dummyveld te vullen bij een statusvoergang. Weet iemand een andere oplossing?

 

In dezelfde mailsjabloon zou ik ook graag het mailadres tonen dat bij het getoonde gebruikersveld hoort. Dit mailadres staat niet in het meldformulier.

Is er een mogelijkheid om het mailadres van een gebruikerveld in een mailsjabloon op te nemen terwijl je alleen het gebruikersveld ter beschikking hebt?

 

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 21 July 2020, 16:02

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5

Helaas hebben we ooit bedacht om voor een leeg veld een liggend streepje ( - ) te tonen als waarde, anders had je gewoon alle velden achter elkaar kunnen plaatsen in 1 sjabloon, maar dat gaat dus helaas niet werken. Ook is het niet mogelijk het e-mailadres van een gebruiker uit een veld in een sjabloon te tonen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring