Is het mogelijk om binnen 'meldingen' bij een tekstveld een maximaal aantal tekens in te stellen?
Hoi
Wanneer je een veld van type ‘tekst’ maakt of wijzigt voor Meldingen, kun je het maximale aantal toegestane tekens aangeven:

Beste Inge,
Bedankt voor het antwoord, ik heb het nu toegepast.
Ik had ‘Tekst met opmaak’ , daar is het niet mogelijk.
Hoi Jacqueline,
Bij ‘tekst met opmaak’ heb je deze optie inderdaad niet, je kunt dat alleen bij ‘gewone’ tekst inschakelen.
Hoi
In onze beleving is een "tekst met opmaak”-veld juist bedoeld om een uitvoerige beschrijving vast te leggen. Waarbij de opmaakmogelijkheden zelf kunnen helpen om de inhoud overzichtelijk te ordenen, denk aan koppen o.b.v. dikgedrukte tekst of het gebruik van opsommingen.
En dat komt overeen met het antwoord in dit topic.
Daarnaast attendeer ik je op de mogelijkheid om de inhoud van meldingen samen te laten vatten via Zenya AI, zie AI samenvatting in FLOW | Zenya Community
Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om degenen die meldingen in- of aanvullen niet te beperken tijdens de invoer, maar je door AI te laten ondersteunen om tot de kern van een melding te komen.
Los van mijn inhoudelijke reactie is het altijd mogelijk om een Idee te registreren:
- Open het overzicht van Ideeën: Community ideeën | Zenya Community
- Klik op “Start een Idee”
- Het is bij ieder idee belangrijk dat je beschrijft welk issue er opgelost wordt als het Idee wordt uitgevoerd. Dus eigenlijk altijd een probleembeschrijving, eventueel aangevuld met een voorstel tot een oplossing.
Ha
Voor jouw context, ik wilde dit tekstveld gebruiken voor a) het formuleren van een verbetermaatregel en b) het bijhouden van de status van de afhandeling van een verbetermaatregel.
Ik wilde hier een “rem” op zetten qua hoeveelheid tekst (dwingen tot SMART formuleren in bijv. 500 woorden), maar wel een “opsomming” mogelijk maken (tekst met opmaak).
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.