Vraag

Melden & Analyseren rechten instellen

  • 3 maart 2021
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

onze organisatie maakt sinds kort gebruik van Melden & Analyseren.
In de huidige situatie is het volgende ingericht:

-    Iedere medewerker kan een melding aanmaken, de rol ‘melder’;
-    Medewerkers zien alleen incidenten van de afdeling waarop zij werkzaam zijn en incidenten die zij zelf hebben aangemaakt;
-    De afdelingen uit het contract met het hoogste inzetpercentage is nu leidend. Dit betekent dat wanneer de medewerker werkzaam is op meer dan een afdeling, deze niet van alle afdelingen de incidenten kan inzien; (das lastig)
 

Problemen in de huidige situatie die (wellicht met jullie hulp) opgelost kunnen worden:
-    Bij wijzigingen in de afdeling van de cliënt, is de historie van meldingen niet in te zien voor de nieuwe afdeling (deze staan immers op de oude afdeling);
-    Er zijn geen lees-accounts;
-    Medewerkers die verbonden zijn aan meerdere afdelingen (bijv. teammanagers, locatiehoofden) worden organisatie-brede rollen toegekend, het is wenselijk dit te beperken tot de afdelingen/locatie waar men werkzaam is; (maar hoe?!)
-    Mogelijkheid tot toevoegen toegang op incident-categorie (zodat bijvoorbeeld hoofden facilitair de incidenten van het type ‘Brand’ kunnen inzien;
-    Vervanging kan nu ingesteld worden op medewerker-niveau, niet op afdelingsniveau. Gevolg: aspirant teammanager ziet ook de andere afdelingen van teammanagers.
 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +8

Welke onderwerpenboom hebben jullie ingesteld? Want ik denk dat hier het probleem zit is en dat dit nl niet de organisatie-eenheid is.

Wat wij nl gedaan hebben is de Organisatie-eenheden ingericht en deze als onderwerpenboom gebruikt. Dan kan je per organsatie-eenheid aangeven wie welke rol moet hebben.

Als volgt:

 

Afdeling/onderwerp Melder Coördinator Actienemer Analist Lezer Overige betrokkenen
Afdeling A Alle gebruikers

Personen die meldingen moeten behandelen en afhandelen

Voorkeurscoördinator: Leidinggevende van de afdeling A

Alle gebruikers (zo voorkom je dat niet iedereen uit de organisatie gekozen kan worden) Zelf in te vullen Management Afdeling A Alle gebruikers (zo voorkom je dat niet iedereen uit de organisatie gekozen kan worden)
Afdeling B Alle gebruikers

Personen die meldingen moeten behandelen en afhandelen

Voorkeurscoördinator: Leidinggevende van de afdeling B

Alle gebruikers (zo voorkom je dat niet iedereen uit de organisatie gekozen kan worden) Zelf in te vullen Management Afdeling B Alle gebruikers (zo voorkom je dat niet iedereen uit de organisatie gekozen kan worden)

 

 

In de workflow geef je vervolgens op de statusovergang van concept → verstuurd aan dat de persoon die verantwoordelijk is voor een bepaald onderwerp (bijvoorbeeld brand) betrokken moet worden bij de melding. Daarnaast geef je ook in deze statusovergang aan dat er een mail gestuurd moet worden naar deze persoon. Het mailtje sturen is optioneel, maar wij hebben dat wel omdat de persoon anders niet weet dat er een melding gedaan is en dat hij/zij betrokken is gemaakt bij de melding.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring