Vraag

Meldformulier automatisch invullen vanuit een Excel

  • 9 May 2023
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Badge +2

ik heb eens een vraagje. Wij hebben heel veel klantenaudits, waarbij elke klant vraagt om de actielijsten in te vullen. Echter willen wij deze acties ook definiëren in ons eigen systeem. Echter zou nu de verantwoordelijke, bv 20x formulier moeten gaan invullen. De vraag is of we bv de data in een excel kunnen stoppen en deze automatisch opladen in Zenya, waarbij dan bv 20 afzonderlijke meldingen worden gemaakt. 

Voorheen deden we dit in Sharepoint waar we gemakkelijk data konden kopiëren en plakken, maar in de nieuwe versies van microsoft Edge gaat dit niet meer, dus ben ik opzoek naar andere mogelijkheden.

 

alvast bedankt voor jullie feedback

 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@Vicky Van den Bossche 

Het is niet mogelijk om FLOW meldingen aan te maken op basis van informatie in een Excel bestand.
Tegelijk begrijp ik de casus nog onvoldoende om hier een definitief antwoord op te kunnen geven - wellicht zijn er andere mogelijkheden zodra we meer informatie hebben.

Op dit moment veronderstel ik dat u vragenlijsten of meldformulieren invult op verzoek van uw klanten en en dat u die ingevulde vragenlijsten ook in Zenya wil opnemen. Klopt dat?
Vervolgens ben ik ook in de veronderstelling dat de initiële informatie die u doorstuurt naar uw klanten niet meer door uzelf bewerkt wordt, maar dat u die wel zodanig wil registreren dat eventuele feedback en/of vervolgacties erbij geregistreerd kunnen worden.
Het is tevens interessant om te weten of de set van vragen voor iedere audit hetzelfde is, onafhankelijk van de klant?

Badge +2

dag Chaim,

vanuit een klantenaudit (iedereen heeft zijn eigen vragen), komen er non conformiteiten. Op basis van deze non conformiteiten dienen wij intern acties te definiëren en acties toe te wijzen binnen de organisatie met deadlines. De acties die we zullen ondernemen dienen wij in de template aangereikt door de klant in te vullen, maar willen wij ook in ons intern systeem stoppen op op te volgen en af te handelen en op te rapporteren. Vandaag doen we dit in sharepoint, maar ik had dit graag naar Zenya getrokken via een formulier (verbetermaatregelen). Echter vraagt het op vandaag heel veel werk om elk actiepunt individueel over te nemen en vandaar de vraag of we gemakkelijk vanuit een excel template data konden importeren in een meldformulier. 

Wat we in het formulier willen is basis info voor alle verbetermaatregelen hetzelfde: bv type audit / naam klant / non conformiteit / te ondernemen actie / wie moet actie nemen / ...

Hoi Vicky,

Misschien kun je hiervoor correctieve acties gebruiken?

 

Badge +2

dag Inge,

klopt dat ging ik gebruiken. Maar blijft mijn probleem hetzelfde.

 

toch bedankt. Ik ga ervan uit dat wat ik vraag op vandaag niet kan😪

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring