Beantwoord

Meldformulier in tweede taal gebruiken

  • 25 January 2022
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6

Wij hebben een meldformulier voor incidenten in het Nederlands, maar willen deze ook in het Engels ter beschikking stellen. Ik zie bij formulieren de optie ‘taalversie toevoegen’. Als ik dat zou aanmaken en daarna dus twee meldformulieren heb, hoe werkt het dan verder in de workflow? Blijft die gewoon ongewijzigd, ongeacht of het NL of EN meldformulier is ingevuld? En krijg je in de rapportages alle input van beide formulieren integraal zien?

Groet, Ingeborg

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 1 February 2022, 13:13

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Ingeborg,

Voor het Engelse formulier kun je inderdaad een taalversie van het Nederlandse formulier maken. Je kunt het Nederlandse formulier selecteren en dan op tabblad ‘Taalversie’ de knop ‘Kopiëren’ gebruiken en de taal van de kopie op Engels zetten. Alle velden van het Nederlandse formulier staan dan ook op het Engelse, je dient dan alleen de labels nog te vertalen en het formulier in te schakelen.

Afhankelijk van de taal van de gebruiker kan deze het Nederlandse of het Engelse formulier invullen.

De workflow blijft gewoon hetzelfde. De rapportage blijft ook hetzelfde zolang je dezelfde velden op het formulier laat invullen.

Reputatie 1
Badge +6

Dank je wel voor de informatie.

Je geeft aan dat ik bij het formulier moet kiezen voor kopiëren en de kopie op taal Engels zetten. Maar ik zie ook een knop ‘voeg een nieuwe taalversie toe’. Moet ik die niet gebruiken i.p.v. kopie?

 

Wanneer je ‘Voeg een nieuwe taalversie toe’ gebruikt, begin je met een leeg formulier dat je dan van nul af kan gaan bouwen. Met kopiëren maak je een kopie van het Nederlandse formulier, dat is handiger als je dezelfde velden/vragen wilt gebruiken op het Engelse formulier. Je hoeft dan alleen de labels van de velden nog te vertalen.

Reputatie 1
Badge +6

Oke, bedankt voor de tip!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring