Skip to main content
Binnen onze zorggroep werken we steeds meer met mobiele devices.

Een VIM melding doen vanaf een iPad werkt prima. Vanaf een 5 inch (android) mobieltje is dit echter onmogelijk. Het VIM formulier past zich qua formaat niet aan aan het kleine(re) scherm en de melding loopt vast op de opzoekvelden. Heeft iemand van jullie ervaring met melden op een android telefoon? Hoe krijg ik dit werkend?

@Jos Heijnen   Wij hebben hier een Zendesk ticket voor aangemaakt #199524, welke door mijn collega Fabian al is beantwoord:

 

Tijdens telefonisch overleg met Jos besproken dat het gedrag wat waargenomen wordt wellicht onhandig is, maar niet bestempeld kan worden als bug in de software.

We zijn het erover eens dat het niet handig is om een meldformulier in de browser op een smartphone in te vullen, en dat de Capture App niet de functionaliteit heeft om een ONS koppeling toe te voegen.

Jos begrijpt de beredenering en gaat zelf nog experimenteren met swipen, inzoomen en uitzoomen op de telefoon.


 


Hallo Inge Kuijpers,

Nee, we maken geen gebruik van de Capture app. Medewerkers met een mobiele telefoon of iPad loggen in op hun eigen HelloID account en kunnen daarna single sign-on (ADFS) door naar de applicaties waarin ze rechten hebben. Op deze wijze hebben ze ook een icoon "VIM melden" waarmee ze in iTask terecht komen. Op een iPad past iTask zich qua grote aan aan het scherm. Op een telefoon gebeurt dit niet. Hierdoor kan men wel een betrokken collega of bewoner opzoeken en kiezen, maar is de bevestigingsknop "OK" niet te zien. Je komt dus niet voorbij de eerste pagina.
Hoi @Jos Heijnen ,

Maak je voor het invullen van het formulier op mobiele telefoons gebruik van de Capture app?

Reageer