Vraag

Meldformulier kopiëren naar actieformulier

  • 12 August 2020
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb voor het proces “Toepassen Vrijwillige / Onvrijwillige zorg binnen de WZD = Wet Zorg en Dwang” een meldformulier in iTask gebouwd.

Dit bestaat uit  een 1 MELDFORMULIER en 3 ACTIEFORMULIEREN.

Toepassing van vrijwillige/onvrijwillige zorg kan daarna in periodes van 90 dagen en 180 dagen steeds verlengd worden. Hierbij is echter de wettelijk procedure dat de INHOUD van het “Meldformulier” steeds opnieuw en volledig doorlopen en ingevuld moet worden. 

Ik heb dus een exacte kopie nodig van de inhoud van het meldformulier ALS ACTIEformulier.

VRAAG

Kan ik een meldformulier kopiëren en opslaan als actieformulier zodat dit de in flow als actieformulier bij verlengingen verstuurd kan worden naar actienemers ?  Het meldformulier is zeer uitgebreid en kost veel tijd om na te bouwen, ...dus een kopie is welkom.

Wellicht kan het niet,, ik vind namelijk geen optie,... wie weet het antwoord ?   

 


4 reacties

Reputatie 5

Je kunt een formulier wel kopieren, maar niet van meldformulier naar actieformulier. Verder denk ik niet dat deze oplossingsrichting voor je zou werken. De achterliggende veldenset blijft immers hetzelfde, dus in de kopie zouden alle gegevens al ingevuld zijn.

Een mogelijke richting om de oplossing te zoeken zou kunnen zijn dat je een opvolgmelding van hetzelfde meldingstype maakt. Dan kun je hetzelfde meldformulier gebruiken, en is het initieel geheel leeg (tenzij je ervoor kiest bepaalde gegevens te kopieren). Resultaat is dan wel dat elke verlenging tot een nieuwe melding leidt.

Reputatie 5
Badge +8

Alvast bedankt voor je antwoord, en inderdaad de veldset blijft hetzelfde en als ALLEEN LEZEN. :sunglasses:

Dus dat was de oplossing niet, tevens is het ook niet gewenst dat er steeds een nieuwe melding komt gekeken naar jouw idee, want de Flow heb ik ingericht op “lange termijn” van toepassen WZD per klant.

Op mijn manier kun je binnen 1 melding van 1 klant het hele proces blijven volgen.

Maar met kopiëren van velden gaat het nabouwen heel snel. :stuck_out_tongue:

Wellicht is het wel en idee in de ontwikkeling iProva om een meldformulier WEL te kunnen kopiëren naar actieformulier waarbij de veldset = de afzonderlijke velden - door het systeem automatisch gekopieerd worden (net als nu het kopiëren van een veld)  en de veldwaardes geheel leeg zijn. Ik kan niet inschatten hoe vaak deze optie handig kan zijn:kissing_smiling_eyes:

Reputatie 5

Ik denk niet dat wat je vraagt er snel zal komen @Emile Korver. Ik heb nog wel een ander alternatief wat je kunt overwegen, namelijk het gebruik van een kaartenbak. Dat geeft je de mogelijkheid om voor elke verlenging een nieuwe kaart aan te maken met de gegevens van die verlenging. Deze oplossing heeft natuurlijk ook zijn beperkingen (o.a.: je gebruikt een kaartenbak en daarin zijn minder veldtypen beschikbaar).

Ik zal met mijn collega’s nog eens overleggen of we een structurele oplossing kunnen verzinnen voor dit type probleem, zonder dat daarbij een hele bak velden gekopieerd hoeft te worden.

Reputatie 5
Badge +8

Bedankt voor het antwoord, maar wij gebruiken , zit niet in ons pakket :-).

Ik heb het meldformulier al nagebouwd als actieformulier, en kan dit wel kopieren.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring