Vraag

Meldformulieren en e-mails in andere taal

  • 28 March 2019
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

Badge +2
Wij maken gebruik van een melding voor nieuwe medewerkers die zowel in het Nederlands als in het Engels beschikbaar is, afhankelijk van de instellingen van de gebruiker. Dit werkt prima, de gebruiker vult een Engelstalig meldformulier in en daarna gaan wij als coordinatoren verder met de melding.

We hebben dit gekoppeld aan de diverse statusovergangen, een aantal email sjablonen gemaakt en ook deze hebben we netjes vertaald in het Engels. Echter, als bij ons de instellingen op Nederlands staan, worden gewoon de Nederlandstalige sjablonen verstuurd, ondanks dat de melding in het Engels is gedaan. Iedere keer bij een melding de instellingen aanpassen is geen optie; dan blijven we bezig en dit gaat te snel vergeten worden. Is er niet een mogelijkheid om dit aan te passen, of desnoods aan te geven in welke taal de mails of vervolgformulieren verstuurd moeten worden?

2 reacties

Reputatie 4
Hoi @Karin de Cock,

Is bij de statusovergang ingesteld dat een iProva gebruiker een mail krijgt, of een los in te stellen e-mailadres?

In het geval van een iProva gebruiker zou de taal van die gebruiker gekozen moeten worden door het systeem om de mail in te versturen. Mocht dat nu niet gebeuren dan is het een fout in de software en wil ik je vragen even contact op te nemen met onze servicedesk.

In het geval de mail naar een los e-mailadres wordt gestuurd dan is het nu (als het goed is) zo dat de mail in de systeemtaal wordt gestuurd. Ik begrijp dat je dan liever hebt dat de mail in de taal wordt gestuurd waarin het formulier is ingevuld (mits beschikbaar natuurlijk).

Ik hoor graag van je.
Badge +2
Beste @Gijs Prins ,

De email wordt in ieder geval gestuurd aan de melder, de overige betrokkenen van de melding en een email adres behorende bij een formulierveld. Als het goed is zijn dit allemaal iProva gebruikers.
Net nogmaals getest waarbij ik mijn instellingen op Engels zet, de mail die ik van het systeem krijg is Nederlands. Dus ik zal hierover contact zoeken met de servicedesk.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring