Skip to main content

In het kader van contactonderzoek wil de afdeling infectiepreventie meldingen maken op naam van een medewerker, zodat de desbetreffende medewerker alle mails krijgt die bij de flow horen. Dit in het geval dat de medewerker niet zelf de melding maakt of vergeet af te ronden. Is daar een elegante oplossing voor? 

In naam van een gebruiker kun je niet melden, naar traceerbaarheid zou dit al helemaal niet in orde zijn.

 

Je zou wel een gebruikersveld kunnen opnemen in de melding, en uw workflow (taken / mails) toewijzen aan de gebruiker die in dit veld werd geselecteerd.


Ik ben het eens met Andrei, dat het waarschijnlijk niet wenselijk is en rekening gehouden dient te worden met juridische consequenties.

Als workaround zou de afdeling gebruik kunnen maken van een groepsaccount. Dan is het mogelijk om een ander te kiezen als indiener.


Je kunt in het meldingstype instellen dat naam van de melder verplicht is en het e-mailadres van de melder veld op het meldformulier opnemen. Zo kun je een meldingen inleggen in naam (en e-mailadres) van een ander.


We hebben ons ongevallen formulier zo ingericht dat het mogelijk is om voor een collega te melden. Hiervoor vermeld de melder de betrokken collega/degene die het ongeval heeft gehad. De gegevens van de betrokken collega (incl mailadres) komen uit de AD. Bij het vervolg van de melding krijgt de betrokken collega alle voortgang mail.


@Jos Heijnen dank voor je reactie Jos, aan zoiets denk ik nu ook, ws heb je via voorwaarden geregeld dat niet de melder maar de betrokkene de mail krijgt?


Reageer