Skip to main content
Vraag

Melding inleggen zonder gebruik van MFA

• July 28, 2026
  • 3 reacties
  • 10 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Bestaat er een mogelijkheid om een melding in te dienen zonder dat MFA nodig is.

Onze Zenya link is buiten de instelling beveiligd met MFA. We vragen onze medewerkers een ziektemelding te doen van thuis als ze ziek zijn. Maar de meeste lukken er niet in omdat de authenticator app niet langer werkt en hiervoor moeten ze dus eerst terug binnen ons netwerk komen om dit in orde te brengen.Hierdoor lukt het niet om de ziektemelding te doen.

Bestaat hier een work-around voor? 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Genie
  • July 28, 2026

Zou je dit niet kunnen oplossen met een mobiel meldformulier dat gebruikt kan worden door “externen”? Dan hoef je niet in te loggen bij Zenya (en dus ook niet met MFA), maar heeft wel weer (andere) beperkingen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Leergierige
  • July 28, 2026

Zo had ik het eerst gebouwd, maar er worden bepaalde gegevens van de gebruiker opgehaald om de ziektemelding een flow te laten volgen. De leidinggevende van de melder moet verwittigd worden dat er iemand op de afdeling niet aanwezig zal zijn. En er dus vervanging moet gezocht worden.

Dus met externen kan ik dit niet oplossen, want dan heb ik geen gegevens. Of de gebruiker moet alles zelf invullen wat vragen om fouten is :) 

Forum|alt.badge.img+6
  • Genie
  • July 28, 2026

Daar was ik al bang voor dat dat wel een eens een probleem kon veroorzaken.

Tenzij je dan nog een los actieformulier ertussen inbouwt waar iemand intern de juiste gebruiker koppelt, maar dat helpt je natuurlijk niet aangezien je (neem ik aan) je meldingen zoveel mogelijk geautomatiseerd wil laten verlopen.

Dan weet ik helaas geen oplossing, hopelijk iemand anders (al dan niet van infoland) wel. Succes!