Vraag

Meldingen Archiveren / Opruimen

  • 3 July 2020
  • 6 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5

Aangezien we wat performance problemen hebben binnen de meldingen module (waarschijnlijk ten gevolge van het grote aantal meldingen dat in onze database staat) willen we meldingen kunnen archiveren. Helaas is dat niet mogelijk. Zijn er meer organisaties die tegen hetzelfde probleem aanlopen?

Nu exporteer ik meldingen naar Excel, waarna ik deze meldingen vervolgens opruim.  Tijdens dat opruimen loop ik tegen het probleem aan dat ik gebruikers in de weg zit die dan een foutmelding op hun scherm krijgen. In de systeemdiagnose zie ik dan staan : “Transaction (Process ID 716) was deadlocked on lock resources with another process and has been chosen as the deadlock victim. Rerun the transaction”  

Zijn er organisaties die een andere werkwijze hebben voor wat betreft het opruimen/archiveren van meldingen?


6 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Dat gezegd hebbende: foutmeldingen hoor je nooit te krijgen. Ik zal hier een service desk ticket van maken zodat er even meegekeken kan worden naar de foutmelding.

 

@Koen Sterken Zie melding 202240  die ik  op 11 december 2019 heb gedaan.

 

Badge +3

@MauriceThebe @Bettina Verhoeven graag jullie stem:

 

Reputatie 6

Hoi Maurice,

Inderdaad een goede vraag aan andere organisaties hoe zij hier mee omgaan, misschien hebben zij voor nu een slimme tip.

 

Dat gezegd hebbende: foutmeldingen hoor je nooit te krijgen. Ik zal hier een service desk ticket van maken zodat er even meegekeken kan worden naar de foutmelding.

Graag zou ik ook willen weten hoe je incidenten en klachten kunt archiveren/verwijderen. Niet vanwege de capaciteitsproblemen, maar ook vanwege de AVG. 

Of moeten we na verloop van tijd de meldingen gaan anonimiseren?

 

Reputatie 5

@Bettina Verhoeven  je kunt meldingen verwijderen via het applicatiebeheer onderdeel ‘meldingen opruimen’. Anonimiseren na een bepaalde tijd is ook een mogelijkheid. Belangrijkste vraag hierbij is of je na die termijn de melding nog wilt kunnen inzien of erop wilt kunnen rapporteren. Als dat niet nodig is kun je voor verwijderen kiezen, anders voor anonimiseren.

NB: met wat creativiteit kun je de workflow zo inrichten dat anonimiseren na een gestelde termijn automatisch plaatsvindt.

@Bettina Verhoeven over het anonimiseren vind je meer informatie in deze training.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring