Zoals veel andere ziekenhuizen hebben wij in Zenya diverse meldtypen. Daaronder één voor PIM (patiënt incident melden) en één voor MIM (medewerkersincidenten, arbo e.d.). Nu komt het geregeld voor dat een medewerker een MIM inlegt die bij nader inzien een PIM is. Het is dan niet mogelijk om die melding om te zetten naar de PIM, want dat is een ander meldtype, ander meldformulier etc. Er blijft dan niets anders over dan de melding opnieuw in te leggen in het juiste meldformulier, overtypen dus. Hetgeen voor de melder redelijk frustrerend is. Nu hebben we al diverse acties ondernomen om te zorgen dat melders het juiste incident op het juiste formulier melden met toelichtende teksten etc. Desondanks blijft het probleem bestaan, weliswaar steeds wat minder, maar toch….. Mijn vraag is nu, kennen andere ziekenhuizen dit probleem ook en zo ja, hoe gaan jullie er dan mee om, welke oplossingen hebben jullie bedacht?
Antwoord op het topic Job Kramer
Bekijk origineel