Vraag

Meldingen: Wie mag een ingevuld meldformulier wijzigen?

  • 24 December 2019
  • 16 reacties
  • 406 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heeft enkel de coördinator het recht om een melding te wijzigen of zijn er rollen die je aan iemand kan toekennen ifv bepaalde regels, zodat die persoon ook een melding kan wijzigen of aanvullen?


16 reacties

Hoi Truus,

Het is niet mogelijk om dit automatisch via de workflow te doen. Wel kun je deze actie toevoegen aan de ‘wat moet ik doen'-tabel bij een status.

Zie hiervoor ook:
 

 

Reputatie 1
Badge +4

Ik loop er ook wel eens tegenaan dat melders een melding maken en na afsluiten van de melding zich bedenken en nog iets willen toevoegen. Het zou handig als een melder zijn eigen melding nog kan aanpassen zonder dat de eigenaar deze moet terug sturen maar ik begrijp dat er wel wat haken en ogen aan vast zitten.

  • De eigenaar zal op de hoogte gesteld moeten worden van deze aanpassingen
  • Omdat we een koppeling gebruiken met een ECD kan dit gevolgen hebben voor de vastlegging aldaar

Lopen andere hier ook wel eens tegen aan? 

Badge +1

Wij lopen hier inderdaad ook tegenaan. Zouden graag de mogelijkheid zien dat de melder het formulier nadien nog kan aanvullen/corrigeren.

Reputatie 5
Badge +6

@Marcel Maertens @Inge Kuijpers 

Is er al een idee tegen wanneer de bug 63499 opgelost gaat worden? Ik zie dat er nog "backlog" vermeld staat bij de status.

Wij zijn nog in de opstartfase van Flow en ook ik kreeg al meteen de vraag of een melder nog aanvullingen kan aanbrengen nadat een melding verzonden werd.

Hierbij aansluitend dan mijn 2de vraag.

Wanneer deze bug verholpen is kan de melder dan na het verzenden de melding weer aanvullen, hoe verloopt dit proces dan? Gewoon door de melding te openen via het hamburgermenu - meldingen bij de meldingen waartoe hij toegang heeft?

Wanneer de melding dan aangevuld is en opnieuw verzonden wordt, wordt dit dan beschouwd als 1 melding/incident of wordt de aangepaste melding als een "nieuwe" melding aangemaakt waardoor je dan 2 meldingen hebt van 1 incident?


 

De coördinator heeft het recht om het ingevulde meldformulier bij een melding te wijzigen. Je kunt dit recht niet aan een andere rol toekennen.

Wel kun je bij de algemene eigenschappen van een meldingstype aangeven dat het is toegestaan om het meldformulier terug te sturen naar de melder voor correcties of aanvullingen. Als dat is toegestaan, kun je bij een melding de knop ‘Retour melder’ gebruiken om het formulier door de melder te laten aanvullen of corrigeren, de melder ontvangt daar dan een taak voor.

Je kunt de actie om een formulier retour naar de melder te sturen ook toevoegen aan de ‘wat moet ik doen’- tabel.

 

 

Reputatie 1
Badge +1

Het is niet altijd de melder die het meldformulier dient aan te passen.

In dit geval is het een apotheker die een melding maakt en een andere apotheker dient een aanpassing in te kunnen voeren.

Dat kan dan alleen als deze andere apotheker coördinatorrechten heeft op de melding.

Als altijd bepaalde velden gewijzigd moeten kunnen worden, zou je kunnen overwegen om deze velden op een apart (actie)formulier te plaatsen en dan dit formulier via een actiepunt in te laten vullen door de andere apotheker.

Reputatie 1
Badge +1

De enige oplossing zal dan zijn via een actieformulier.

Reputatie 1
Badge +2

Beste @Inge Kuijpers,

Is de knop Retour melder de enige mogelijkheid om het formulier opnieuw aan te bieden aan de melder? Het is niet mogelijk om dat in de flow te verwerken?

Dank je wel alvast voor je reactie.

Gr Truus Heeren

Badge +1

Bij ons is het later (niet) kunnen toevoegen van informatie inderdaad ook een issue, en zou het fijn zijn als de melder nog aanvullingen zou kunnen doen. 

Bij ons is het later (niet) kunnen toevoegen van informatie inderdaad ook een issue, en zou het fijn zijn als de melder nog aanvullingen zou kunnen doen. 

Op het tabblad Rechten bij een meldingstype kun je bij ‘Extra rechten en instellingen’ aangeven dat melders aanvullende info kunnen plaatsen:

 

Badge +1

Beste @Inge Kuijpers 

Ik heb de functie inderdaad gevonden en in onze testomgeving eens geprobeerd. Maar als ik daar met een ‘gewone’ user een melding maak kan ik niet goed zien hoe/ waar je dan de aanvullende info zou kunnen plaatsen. Ook op de infoland community kan ik geen informatie/training/handleiding vinden hoe ik dit goed instel. Kan je me meer informatie geven. 

 

Onder ‘extra info’ vind ik wel de mogelijkheid om als melder nog een notitie te maken, maar daarvoor maakt het niet uit of de functie : melders mogen aanvullende info plaatsen op ja of nee staat, dat kan (in de testomgeving) in beide gevallen. 

 

Badge +1

Is het mogelijk dat de coördinator het ingevulde meldformulier of velden in het meldformulier niet meer kan wijzigen? Het gebeurt dat de originele melding wordt gewijzigd door de coördinator wat niet wenselijk is.  Het ingevulde meldformulier mag niet worden gewijzigd, want de melding is ingediend vanuit het perspectief  van de melder.

Bv. Als een melder een risico-inschatting heeft ingevuld en de coördinator heeft een andere risico-inschatting, moet dit gebeuren in het coördinatorformulier in een ander veld en niet in de originele melding. Dit is voor de rapportage belangrijk. We willen graag weten wat de inschatting was van de melder en de coördinator.  

Hoi @Christoph Vet, we gaan uitzoeken hoe dit dan werkt. De servicedesk pakt dit verder op.

Reputatie 3
Badge +4

Beste gebruikers,

 

Dit betreft inderdaad een bug, namelijk nummer  63499.

 

Je kunt de status van deze bug volgen via : https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op bugnummer

Hoi @Peter Horvers,

Coördinatoren hebben altijd het recht om het meldformulier te wijzigen, je kunt dat niet uitschakelen. Wellicht kun je de coördinatoren instrueren om het meldformulier niet aan te passen en hun eigen inschatting op het coördinatorformulier in te vullen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring