Skip to main content
Beantwoord

Meldingenoverzicht met meldingen uit twee meldformulieren

  • 8 July 2024
  • 7 reacties
  • 127 Bekeken

Is er een manier om in 1 meldingenoverzicht de meldingen vanuit 2 meldformulieren te zien?
Wij hebben sinds 1 juli een nieuw meldformulier voor alle prik accidenten. Tot 1 juli was dit onderdeel van het MIM formulier. Kunnen de meldingen van tot 1 juli ook ingezien worden via het meldingenoverzicht van het nieuwe meldformulier?

7 reacties

Badge

Dit kan je doen middels een publieke filter. Hierbij kan je zowel de oude als het nieuwe meldformulier kiezen:
 

Probleem waar wij tegenaan lopen hiermee is dat er minder beschikbare velden te kiezen zijn bij 2 of meer meldingstypen in een publieke filter. Bij het exporteren naar excel missen we hierdoor velden voor analyses. Is dit een bekend probleem, of doen wij iets verkeerd?

Badge

Bij meerdere meldingstypen in 1 filter, kan je m.i. alleen gebruik maken van export via dat filter van velden (globale velden) die in beide meldingstypen voorkomen. Als er een veld is welke maar in 1 van beide meldingstypen voorkomt, dan is deze niet via deze wijze (combi van 2 meldingstypen) te exporteren.

Reputatie 4
Badge +6

@Joost Lauwen 

Dank voor je reactie. Is het dan ook mogelijk om een voorwaarde op 1 formulier in te stellen? Van het oorspronkelijke formulier zijn alleen de prik accidenten nodig. Als ik dat als voorwaarde instel gaat dat dan wel goed omdat die voorwaarde niet geldt voor het 2de (nieuwe) formulier 

@Joost Lauwen

Dank voor je reactie. Is het dan ook mogelijk om een voorwaarde op 1 formulier in te stellen? Van het oorspronkelijke formulier zijn alleen de prik accidenten nodig. Als ik dat als voorwaarde instel gaat dat dan wel goed omdat die voorwaarde niet geldt voor het 2de (nieuwe) formulier 

 

Hoi Diana,

Je kunt dan een filter aanmaken in de ‘geavanceerde modus’ waardoor je met EN/OF voorwaarden kunt werken. Dan is het mogelijk om een voorwaarde te maken in de vorm van:

(formulier is gelijk aan X EN lijstwaarde is gelijk aan Y).

Reputatie 4
Badge +6

@Inge Kuijpers 

Dank ik ga het morgen uitproberen.

Groet Diana 

Reputatie 4
Badge +6

@Inge Kuijpers 

Wat jij voorstelt lukt mij niet want het volgende staat automatisch ingesteld als ik 2 formulieren kies maar ik kan de voorwaarde niet wijzigen

 

Hoi Diana,

Zou je je vraag bij onze servicedesk willen neerleggen? Zij kunnen dat wat meer gegevens bij je opvragen en je verder helpen.

Reageer