Vraag

Meldingenrapportage per 4 maanden (tertiaal)

  • 3 April 2024
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Ha collega's

 

we willen voor onze organisatie over naar een organisatiebrede rapportage per 4 maanden (tertiaal) i.p.v. per kwartaal. Dat betekent dat we ook de basisrapporten van de meldingen die we gebouwd hebben niet meer per kwartaal maar per tertiaal willen hebben en dan in het rapport. kunnen vergelijken met de voorgaande tertialen.

Echter: bij het bouwen van de rapporten zie ik geen mogelijkheid voor keuze ‘tertialen', maar alleen de volgende keuzemogelijkheden:

  • specifiek datumbereik
  • dagen van de week
  • maanden
  • kwartalen
  • semesters
  • jaren

ik weet dat we ook rapporten kunnen gebruiken waar je zelf handmatig de periode kunt aangeven waarover het rapport gedraaid moet worden waar ik dus zelf periode van 4 maanden kan aangeven. Maar dan heb je in 1 rapport geen vergelijking mer de voorgaande tertialen. Dus niet handig (en ik zit ook niet te wachten om dan maar meerdere rapporten per tertiaal te gaan draaien).

vraag:

1: hoe hebben andere organisaties die werken met tertialen dit opgelost?

2: Infoland: kunnen jullie de optie ‘tertiaal’ niet toevoegen? 

 

alvast bedankt voor de reacties

 

Ineke

 

 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +6

ik zie nu net pas de eerdere (zelfde) vraag van een jaar geleden: ‘Dashboard rapportages per trimester’ vanuit UMCG met verzoek ook periodes van 4 maanden te kunnen kiezen 

en ook 1 van 4 jaar geleden (Spaarne ZH) met zelfde verzoek.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Ineke van Felius,

Op het moment is dat niet mogelijk, vandaar het idee van UMCG.

We zijn bezig met "Embedded Analytics” wat nu van toepassing is voor RISK en BOOST. Dit gaan we op termijn uitbreiden voor de andere modules.
 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Ineke,

Bij ons ook al jaren een wens. Wij hebben het opgelost door de belangrijkste informatie te extraheren uit Zenya en via onze BI-omgeving beschikbaar te maken voor medewerkers.

Het werkt maar vraag wel om allerlei extra checks, niet alleen bij veranderingen die je zelf aan brengt in Zenya maar ook bij alle updates.

Voor overige aanvullende informatie moeten mensen gewoon steeds data's invullen bij de rapportages.

Het zou fijn zijn als dit gewoon makkelijker kan in Zenya, evenals informatie bij elkaar zetten (ook een wens van al lang geleden), waardoor mensen ‘met één druk op de knop’ de benodigde informatie voor de tertiaal rapportage naar boven kunnen halen ipv allemaal losse grafiekjes en tabbellen moeten genereren. 

Afwachten wat de Embed Analytics ons hierin in de toekomst gaan bieden.

Reputatie 2
Badge +6

Ik hoop maar dat de  Embed Analytics dan snel voor FLOW beschikbaar komt maar zoals ik het nu lees duurt dat helaas dus nog een tijdje. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring