Skip to main content

Ik heb een meldingsformulier en een workflow voor het opvolgen van technische interventies. Elk meldingsformulier krijgt een meldingsnummer. Op het einde van de flow laat ik in een interventiekaartenbak een kaart maken van elke interventie. In de kaart wil ik het meldingsnummer van de melding opnemen. Maar ik vind dit formulierveld niet tussen de velden die kunnen weggeschreven worden in de kaart. Hoe kan ik dit oplossen ?

Hi Erwin,

Welkom op de community!
Zodra je een kaart selecteert op een formulier dan zal er bij de kaart onder het kopje Meldingen het meldingstype te zien zijn met een getal. Als je daar op klikt krijg je een lijst van meldingen te zien waar deze kaart is geselecteerd.
Als je vanuit het meldingstypen een kaart laat aanmaken wordt deze kaart niet gekoppeld aan de melding. Je zou dan wel, zodra de kaart is aangemaakt, deze kunnen selecteren in de volgende status en dan is de melding gekoppeld aan de kaart en zie je de melding terug bij de kaart.
Ik ben wel benieuw hoe jullie interventiekaartenbak gebruiken en wat de gedachten hier verder van is, want er zijn meer mogelijkheden in het pakket.

Ik wacht je reactie af.


Dag Erik,

Alvast dank voor je antwoord. In dat antwoord stel je voor, eenmaal de kaart is aangemaakt, deze opnieuw te selecteren in de volgende status zodat de melding dan is gekoppeld aan de aangemaakte kaart. Maar hoe moet dat praktisch ? Ik heb in mijn workflow na aanmaak van de kaart een bijkomende status ‘melding afgesloten’ gemaakt maar welke actie moet ik invoeren tussen ‘kaart aangemaakt’ en ‘melding afgesloten’ om de melding te koppelen aan de kaart ?

Vriendelijke groeten

Erwin


@Erwin Ketele 

Ik wil hier twee aspecten benoemen, ter verduidelijking van de situatie.

1 Inrichting
Worden er op termijn nieuwe meldingen verbonden met bestaande interventies in de kaartenbak? Of is de kaartenbak een kopie van de volledige lijst van interventie meldingen (oftewel: iedere unieke melding leidt naar het aanmaken van een unieke kaart)? En zo ja, waarin verschillen beide registraties met betrekking tot gebruik en doelstellingen binnen jullie organisatie?

2 Functionaliteit

Als uit bovenstaande meerwaarde blijkt om de interventie meldingen op te slaan in een kaartenbak en sommige meldingen verbonden worden aan bestaande kaarten, dan is dit interessant:

Men zou ten eerste kunnen overwegen om bij de start van een melding eerst uit te vragen of er al een kaart is.
Zo ja, dan kiest men die kaart al meteen op het meldformulier en hoeft er geen nieuwe kaart aangemaakt te worden.
Zo nee, dan haak ik aan op het antwoord van Erik F:


Reageer