Skip to main content
Beantwoord

Meldingstype: Medicatie evaluatie

  • 24 June 2024
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Beste allen, 

 

Wij zijn aan het kijken naar een geschikte plek om Medicatie evaluaties vast te leggen. Aangezien er sprake is van een workflow waarbij op meerdere momenten signaleringen naar buiten moeten gaan en formulieren ingevuld moeten worden, leek zenya flow mij een goede plek. Ik heb zelf al een beetje gespeeld met een flow en loop tegen drie vragen aan: 

  • Per medicatiesoort moet een persoonlijk begeleider een vragenlijst invullen. Deze vragenlijsten (ca. 20 stuks) zijn op enkele punten identiek. 
    • Ik had het idee alle 20 vragenlijsten in één workflow formulier te zetten en dan te werken met voorwaardelijke selecties om op basis van de gekozen medicatie een reeks vervolgvragen te krijgen. Meestal gebruikt een cliënt meerdere medicaties en moeten dus meerdere vragenlijsten (per medicatiesoort) ingevuld worden. Het kan dus voorkomen dat er vier keer dezelfde set vragen ingevuld moeten worden 

Mijn vraag: Hoe bouw ik dit het meest handig, zonder 20 keer dezelfde velden te moeten aanmaken? 

  • Zo nodig moet een labformulier aangemaakt worden via zorgdomein. Medewerkers moeten hierover geïnformeerd worden en ze moeten een prikafspraak inplannen. De uitslag van het labonderzoek komt binnen via Ketenverkeer (Ons) en via de mail bij een medisch secretaresse. 

Mijn Vraag: Kan er ook een signaal bij Zenya binnen komen dat de labuitslag binnen is? 

  • Een evaluatie is cyclisch. Na het afsluiten van een evaluatie wordt de volgende gepland enzovoort. In de workflow van een meldingstype kan je na het afronden niet terug gaan naar de status Concept. Wel kan je in de afronding ervoor kiezen een nieuwe melding aan te laten maken, maar deze is dan blanco. 

Mijn vraag: Hoe kan het cyclische aspect ingebouwd worden in een meldingstype? Is er een mogelijkheid om gegevens uit een meldingstype terug te laten komen in een nieuw meldingstype? Kan er automatisch een relatie gelegd worden tussen meldingen? 

 

Graag zie ik reacties tegemoet. 

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp 

Functioneel Applicatiebeheer Cosis

 

 

 

 

 

 

2 reacties

Hoi Micha,

Wanneer je eenzelfde vraag meerdere keren stelt waarbij ook het antwoord telkens uniek kan zijn, dien je die vraag ook meerdere keren toe te voegen. Je zou inderdaad iets met voorwaardelijke secties kunnen doen waardoor je de vragen alleen toont indien ze van toepassing zijn.

Het is niet mogelijk om automatisch een signaal te krijgen wanneer de labuitslag binnen is.

Je kunt relaties leggen tussen meldingen en daarbij gegevens uit één melding kopiëren naar een nieuwe melding, zie hiervoor:

 

Reputatie 1
Badge +1

Goedemiddag, 

Bedankt voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee. 

 

Zal eens onderzoeken hoe ik relaties kan gebruiken om meldingen te verbinden. 

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp

Functioneel Applicatiebeheer Cosis

Reageer