Skip to main content

Is er een organisatie die een meldingstype heeft waarin alle soorten Zenya aanvragen gemeld/aangevraagd kunnen worden? Wij hebben nu een meldingstype voor het aanvragen van een nieuw Zenya DOC, maar zouden dit graag uitbreiden naar de aanvraag van een nieuw Zenya FLOW meldingstype en later een aanvraag voor Zenya CHECK nieuwe vragenlijst etc.

Ben benieuwd of iemand dit heeft en evt. zou willen delen of een keertje toelichten! Hoor het graag :)

Hallo @Mila,

1. Bedoel je één meldformulier waarmee je allerlei verschillende aanvragen kan doen en binnen dezelfde workflow ook kan afhandelen?

2. Of bedoel je een aanvraagformulier voor het aanvragen van nieuwe workflows en checklisten?

De eerste optie lijkt mij zeer onwenselijk, met een hele beperkte scope zou dit nog wel lukken. Wordt de scope groter dan wordt daarmee het beheer ook steeds ingewikkelder.

De tweede optie is niet heel ingewikkeld om te maken.

Laat maar weten wat jouw beoogde doel is en dan zou ik wel wat tips kunnen geven.

Groet,

Kees

Hallo @Kees van Roijen,

Wij zaten te denken aan de eerste optie, al snap ik niet helemaal het verschil wat je bedoelt tussen optie 1 en 2. 

Groetjes,

Mila

Ik moet eerlijk zeggen, het is inderdaad niet duidelijk geformuleerd van mij.

Een simpel proces waarbij je alleen kenbaar wil maken wat je wilt aanvragen en waarom je dat wilt is redelijk eenvoudig. (optie 2)

• Maak een meldformulier.
  • Maak een veld aan met wat je wilt aanvragen.
  • Maak een veld aan om een toelichting in te geven.

• Richt in hoe je een aanvraag afhandelt.

Op het moment dat je de aanvraag wilt uitbreiden dan hoef je alleen maar het veld met wat je wilt aanvragen te wijzigen.

Bij een proces waar je specifieke inrichting gaat aanbrengen om dat proces goed te laten verlopen wordt het een stukje ingewikkelder (optie 1), denk aan;

• welke eisen worden aan een melding gesteld
  • wie moet wanneer wat doen
  • hoe houd je rekening met alle variabelen
  • welke rechten zijn van toepassing
  • etc.

Dit komt o.a. aan de orde wanneer je één proces zo wilt inrichten dat het doorlopen van een proces alleen maar goed kan gaan, inclusief alle variabelen die daar bij kunnen spelen. Wanneer je hier meerdere types van gaat inrichten wordt het snel heel erg gecompliceerd (maar niet onmogelijk)

Ik vermoed dat je niet opzoek bent naar een dergelijk (ingewikkeld) proces maar dat je wensen vanuit de organisatie voor nieuwe documenten, checklisten en workflows via één kanaal willen laten binnenkomen.

In dat geval stel ik voor om het eenvoudig te houden en rekening te houden met het aanpassen van het veld om wat voor aanvraag het gaat.

Mocht je verschillende geautomatiseerde e-mails willen versturen dan kan je dat koppelen aan de beantwoording van dat specifieke veld.

Mocht je er niet uitkomen dan ben ik best bereid om hier een specifieke afspraak voor te plannen. Laat maar weten via een persoonlijk berichtje.

Kees

Reageer