Skip to main content

We hebben een mobiel formulier ter beschikking gesteld zodat externen een aanvraag kunnen registreren. Afhankelijk van het type aanvraag kan het nodig zijn dat de aanvrager bijkomende informatie aanlevert. Voor zover wij kunnen nagaan, is het echter niet mogelijk om een mobiel formulier als actiepunt toe te wijzen aan de melder of het formulier terug te sturen voor aanvullingen of correcties.

Hoewel het uiteraard mogelijk is om de ontbrekende informatie via e-mail op te vragen, vinden we dit niet erg praktisch of gebruiksvriendelijk. Bovendien is het niet haalbaar om deze informatie al bij de start van de melding op te vragen.

Een mogelijke workaround zou zijn om via Zenya een e-mail te laten versturen met een link naar een Microsoft Form waarin de ontbrekende informatie wordt opgevraagd. De ingevulde gegevens zouden dan met Power Automate via een API teruggekoppeld kunnen worden naar de oorspronkelijke melding in Zenya. Vooraleer ik hiermee aan de slag ga, wou ik even polsen of er misschien een betere oplossing binnen Zenya zelf bestaat, die ik over het hoofd zie.

Hoi Jordi,

Ik heb dit zelf niet in gebruik, maar misschien heb je hier iets aan?

Je zult denk ik wel als coordinator of dergelijke handmatig de actie moeten aanmaken om de externe persoon gezien dit topic 

In het formulier een externe partij selecteren via e-mail waar direct de to-do naar toe kan

https://community.infoland.nl/ideas/in%2Dhet%2Dformulier%2Deen%2Dexterne%2Dpartij%2Dselecteren%2Dvia%2De%2Dmail%2Dwaar%2Ddirect%2Dde%2Dto%2Ddo%2Dnaar%2Dtoe%2Dkan%2D3044