Beantwoord

Mobiel meldformulier: aantal velden uitbreiden

  • 4 March 2020
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Badge +1

Hoe kan ik  het aantal velden uitbreiden in een mobiel formulier? 

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 5 March 2020, 11:29

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi @Monique Donkers,

Bedoel je het aantal velden of het aantal veldtypen?

Voor wat betreft de typen velden heb je minder soorten ter beschikking dan op een ‘gewoon’ meldformulier. Dat heeft te maken met de weergavemogelijkheden op een mobiel apparaat en het feit dat een mobiel formulier ook door externen ingevuld moet kunnen worden.

 

Kijk ook eens bij dit topic over velden op een mobiel formulier.

Badge +1

Hoi Inge,

Ik bedoel het ‘aantal’ velden. In een formulier wat we gebruiken kan ik er 15 toevoegen. Indien ik de 16e wil toevoegen krijg ik een waarschuwing dat dit te veel is. Echter er zitten enkele voorwaardelijke secties in. Een melder hoeft er niet meer als 15 in te vullen.

Dus ik wil graag het max. aantal velden uitbreiden van 15 naar bv. 20.

 

Hoi Monique,

Als je meer dan 15 velden op je formulier zet, krijg je inderdaad een waarschuwing te zien. Dit omdat we adviseren om het formulier zo kort mogelijk te houden.

Het is alleen een waarschuwing, je kunt daarna nog extra velden op je formulier plaatsen en bent dus niet aan een maximum van 15 gebonden.

Reputatie 3
Badge +5

@Inge Kuijpers Wat is de invloed van die voorwaardelijke secties in het mobiele formulier? 

@MauriceThebe ook velden die onder een voorwaarde worden getoond, tellen mee voor de 15 velden. Maar je kunt dus altijd meer dan 15 velden gebruiken, het getoonde bericht is alleen een waarschuwing, geen beperking.

Badge +1

Dank je Inge. Het is me duidelijk, en het is gelukt!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring