Skip to main content

Hallo,

 

Ik vraag me af of je tussentijdse feedback kan inbouwen in de FLOW van meldingen?

Soms kan het zijn dat een melding langer openstaat omdat er bepaalde acties moeten gebeuren voordat de melding kan afgesloten worden.

Het zou fijn zijn moest de coördinator dan reeds een tussentijdse feedback kunnen geven aan de melder.  Dit geef weer dat er wél iets gedaan wordt met de melding.  Nu komt er soms pas een hele tijd later feedback wanneer de melding afgesloten wordt.

Hallo,

Dit is op meerdere manieren via Zenya mogelijk.

  1. Via het tabblad “Extra info” een nieuw e-mailbericht sturen
  2. Bij statusovergangen wanneer dit als zodanig is ingericht door de applicatiebeheerder

De tweede optie is zodanig te maken dat je ook vanuit een actieformulier/coördinatorformulier automatisch een bericht aan de melder stuurt wanneer je een bepaald veld vult.

Voorbeeld:

  1. maak een aanvinkvakje met de naam “stuur tussentijdse berichtgeving aan melder”. Wanneer dit vakje is gevuld toon je een invulveld met de tekst die je wilt sturen.
     
  2. In de verschillende overgangen richt je in dat de faseovergang automatisch wordt gedaan wanneer het aanvinkvakje en het invulveld is gevuld. Als actie geef je aan dat er een mail wordt gestuurd (met sjabloon) naar de melder met de inhoud van het invulveld.
     
  3. Vervolgens richt je ook in dat het weer terug gaat naar de vorige fase wanneer het aan de zelfde voorwaarden voldoet. Als actie zorg je ervoor dat zowel het aanvinkvakje als het invulveld wordt geleegd.

Op de achtergrond verzorgt deze inrichting dat je automatische berichtgeving kan versturen zonder dat de melding uiteindelijk van fase wijzigt.

Groet,

Kees


Hallo Kees,

 

Super! Hier kan ik mee verder!

Hartelijk dank!


Reageer