Beantwoord

Nummering meldingen en concepten

  • 24 March 2023
  • 4 reacties
  • 33 Bekeken

Badge +1

Iedere melding krijgt een nummer ook als het meldformulier niet wordt opgeslagen of niet wordt doorgestuurd. 

Dit is echter heel vervelend… Zo zien wij 157 geregistreerde meldingen maar zitten we wel al aan nummer 273 met hier en daar een hiaat tussen. Het is onmogelijk om individueel na te kijken of er conceptversies vergeten zijn bij gebruikers...

Bestaat er geen manier om dit via rapportage of een andere weg aan te tonen? Of dat er pas een nummering start wanneer een meldformulier effectief werd ingestuurd? 

Ik vermoed dat wij zeker de vraag zullen krijgen tijdens een audit hoe dit opgevolgd wordt...

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 28 March 2023, 08:25

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi @StefanieDS,

Er kunnen inderdaad nummers ontbreken en je kunt dat ook verklaren. Zie hiervoor ook:
 

 

Daarnaast is het zo dat je altijd alleen de meldingen ziet waarvoor je tenminste leesrechten hebt. Ook daardoor kan het voorkomen dat je meldingsnummers mist van meldingen waarvoor je onvoldoende rechten hebt.

Zie ook:
 

 

Badge +1

Hoi @StefanieDS,

Er kunnen inderdaad nummers ontbreken en je kunt dat ook verklaren. Zie hiervoor ook:
 

 

Daarnaast is het zo dat je altijd alleen de meldingen ziet waarvoor je tenminste leesrechten hebt. Ook daardoor kan het voorkomen dat je meldingsnummers mist van meldingen waarvoor je onvoldoende rechten hebt.

 

Deze topic had ik inderdaad al gevonden maar het blijft lastig om te kunnen uitleggen aan een auditor dat je geen zicht hebt op de nummers er tussen. 

Conceptmeldingen zijn enkel zichtbaar door de gebruiker die hier mee gestart was. Daarnaast wordt er soms een nummer gecreëerd wanneer er per ongeluk een nieuw meldformulier wordt gestart. 

 

De rapportage met openstaande taken is ook heel omslachtig en niet afdoende aangezien je dan maar enkel het gedeelte van conceptmeldingen hebt. 

Ik hoop dat er toch via een andere manier of via een toekomstige aanpassing een oplossing voor gevonden wordt.

Hoi @StefanieDS,

Ik heb van andere organisaties niet gehoord dat er problemen bij een audit waren i.v.m. het ontbreken van meldingsnummers. Er is ook een verklaring voor te geven en doordat je vanwege rechten waarschijnlijk nooit alle meldingen kunt zien, zullen er altijd gaten blijven vallen.

Is het voor de audit niet voldoende dat verklaard kan worden waarom nummers ontbreken?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring