Skip to main content
Antwoord

Onderwerpenboom onderwerpen op niet actief zetten

  • August 15, 2019
  • 7 reacties
  • 249 Bekeken

cruijgrok
Forum|alt.badge.img+5
Ik heb onderwerpen in mijn onderwerpenboom waarbij er meldingen op een onderwerp zijn gemaakt en deze onderwerpen kan ik niet verwijderen omdat anders de rapporten van deze (oude) meldingen niet meer kan worden opgevraagd.
Omdat er nu aardig wat onderwerpen zijn die wel oude meldingen bevatten maar er geen nieuwe meldingen op gemaakt mogen worden zou ik deze graag op ''niet actief'' willen zetten zodat deze onderwerpen niet meer gekozen kunnen worden echter deze status ontbreekt.
Hoe doen andere dit?

Antwoord op het topic Erik Balduk

Beste @cruijgrok wanneer je in het meldingstype bij de betreffende onderwerpen onder "Rechten op meldingen" het veld "Melder" leeg laat dan kunnen deze niet meer worden gekozen.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Ervaren Allesweter
  • Antwoord
  • August 15, 2019
Beste @cruijgrok wanneer je in het meldingstype bij de betreffende onderwerpen onder "Rechten op meldingen" het veld "Melder" leeg laat dan kunnen deze niet meer worden gekozen.

  • Allesweter
  • August 15, 2019
Wat je kunt doen is in het meldingstype op het tabblad RECHTEN de kolom MELDER leeg maken voor de niet actieve onderwerpen. Dan kan niemand er meer nieuwe meldingen op inleggen.

Verder is het misschien handig om van de niet actieve onderwerpen in de onderwerpenboom zelf de naam te wijzigen bijv. door "(niet actief)" toe te voegen zodat hierover geen misverstand kan ontstaan.

cruijgrok
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Ervaren Conversator
  • August 16, 2019
Het is helaas niet gelukt. Waarschijnlijk draait er nog ergen een koppeling die er weer voor zorgt dat bij alle locaties bij melder ''alle gebruikers'' weer wordt toegevoegd.
Het was toch te simpel helaas.

cruijgrok
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Ervaren Conversator
  • August 16, 2019
Namen wijzigen is helaas niet mogelijk omdat de rapporten per locatie dan niet meer kloppen.

Marcel Maertens
  • Zenya Product Specialist
  • August 19, 2019
@cruijgrok Ik heb er een incident van gemaakt voor onze servicedesk

cruijgrok
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Ervaren Conversator
  • August 19, 2019
@Marcel Maertens Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik was ingelogd als Administrator en dan zie je alle historische locaties wel bij het maken van een melding. Gelukkig zijn de locaties niet meer zichtbaar als een ''gewone'' medewerker de melding maakt. Toch gelukt!
Sorry hiervoor.

Marcel Maertens
  • Zenya Product Specialist
  • August 19, 2019
@cruijgrok Geen probleem. Fijn zo !