Beantwoord

Opvolgmelding - Ik mis velden om te kopiëren uit de originele melding

  • 12 January 2024
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 105 reacties
Screenshot velden die je kan kiezen. Er ontbreken 2 velden.

Zie afbeelding.

In het meldtype en in het “opvolg-meldtype” staan de velden die in het plaatje omcirkeld zijn.
Toch kan in bij Relaties die (globale) velden niet aanvinken om te kopiëren naar het opvolg-meldtype.

Hierdoor wordt deze inhoud niet doorgekopieerd.

Kan ik iets doen om dat aan te passen?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 16 January 2024, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Lucia,

Zo te zien gaat het om velden van het type ‘gebruiker’. Je kunt dit type veld alleen overnemen als bij het veld is ingesteld dat je alle gebruikers kunt kiezen. Velden waarbij je bijvoorbeeld alleen coördinatoren kunt selecteren, kun je niet overnemen omdat de rechten in de meldingstypen kunnen verschillen en je zo een ongeldige waarde zou kunnen krijgen. Zie ook de uitleg in deze trainning:

 

Reputatie 1
Badge +6

Ai, ik snap het…

Dan moeten wij ons proces even gaan bekijken om ervoor te zorgen dat de ontvangers van de opvolgmelding toch de informatie krijgen die zij nodig hebben.

Dank voor je reactie @Inge Kuijpers 

Wat je zou kunnen doen, is een extra globaal veld maken van type ‘gebruiker’ waar je geen beperking op zet. Op een statusovergang kun je dan de waarde van dit nieuwe veld laten vullen, je kiest dan voor overnemen uit een ander veld. Zo kun je de waarde uit het veld met de beperking kopiëren naar een veld zonder beperking. Kun je daar iets mee?

Zie ook "veldwaarde instellen’ in:

 

Reputatie 1
Badge +6

Aha. @Inge Kuijpers, kan dat al meteen bij de overgang van indienen naar ontvangen?

Dat we in het meldformulier beide globale velden al hebben.

Dat we 1 van de velden “verbergen”

En dat, zodra de melder de melding indient, het systeem meteen het verborgen veld vult.

Dat kan al direct op de eerste statusovergang, je kunt het nieuwe veld verbergen op het formulier van de originele melding.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring