Skip to main content

Organisatieniveaus slim inrichten?

• May 11, 2026
  • 1 reactie
  • 8 Bekeken

Els Lowette
Forum|alt.badge.img+7

We zijn een nieuwe Zenya omgeving aan het inrichten gezien fusie ziekenhuizen.

Graag zou ik wat tips & trics van jullie ontvangen bij het inrichten van de organisatieniveaus.

Misschien wil iemand zijn structuur/inrichting delen met mij?

De huidige Zenya systemen hebben een verschillende structuur.  We beginnen dus van nul opnieuw bij het herinrichten van de OE.  De organisatieniveaus zijn hiervan de basis.  

Gebruiken jullie weinig of veel niveaus?  Bv. niveau voor zorg, niet-zorg, ondersteunende diensten of plaatsen jullie deze onder één en hetzelfde niveau?  enz.

Ik kijk graag uit naar jullie reacties, alvast hartelijk dank!

Els

1 reactie

Ellenvdb
Forum|alt.badge.img+3
  • Zenya medewerker
  • May 15, 2026

Dag ​@Els Lowette,

Als business consultants zien wij zeer verschillende mogelijkheden om de OE-structuur in te richten binnen de ziekenhuizen bv. zelfde OE-structuur als de AD (Active Directory), een eigen OE-structuur specifiek voor Zenya,…

Sommige ziekenhuizen kiezen om slechts op één niveau te werken nl. alle afdelingen/ diensten onder elkaar, andere werken dan weer met verschillende niveau’s op basis van locatie of op basis van departement - cluster - afdeling of divisie - afdeling - team,… dus er zijn heel veel combinaties mogelijk.

Het is vooral belangrijk om ook goed na te denken hoe jullie de OE-structuur nadien gaan gebruiken in de verschillende modules in Zenya qua rechten en rollen en dat deze passend is.

Ik hoop dat andere ziekenhuizen voorbeelden van hun OE-structuren met jullie willen delen.

Veel succes!

Groetjes, Ellen