Beantwoord

Overige betrokkene automatisch mail sturen over melding

  • 4 August 2021
  • 7 reacties
  • 136 Bekeken

Badge +2

Beste,

Je kan via een actie automatisch een overige betrokkene toevoegen aan een melding. is deze actie voldoende zodat zij hier ook een emailbericht van krijgen? of moet hiervoor een 2de actie worden toegevoegd waarbij er een mail naar de overige betrokkene wordt verstuurd?

icon

Antwoord op het topic Cindy Segers 10 August 2021, 13:22

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @Nick Goethals 

Na de actie om een overige betrokkene aan de melding toe te voegen dien je inderdaad ook nog een actie “e-mail versturen aan alle overige betrokkenen” toe te voegen.

Badge +3

@Cindy Segers 

 

Hallo Cindy,

Ik heb het ingesteld zoals in bovenstaande beschreven, bij rechten overige betrokken personen ingevuld, zodat deze personen bij een hoge tot zeer hoog risicoscore een mail zullen ontvangen.

In de bijlage de rechten in de flow bij overige betrokkenen, de flow en en overige betrokkenen met voorwaarde hoog tot zeer hoog risico.

Badge +3

@Cindy Segers 

Ondanks bovenstaande instellingen gaat er geen mail verzonden worden aan de Overige betrokkenen?

Mis ik hier nog een instelling?

Hoi @Rob Berden,

Bij de rechten bij het meldingstype geef je alleen wie ‘overige betrokkene’ kan zijn.

Je dient daarna bij de melding deze personen nog toe te voegen als overige betrokkene bij die melding. Dat kan handmatig of via een workflow-actie. Is dat in jullie geval gebeurd?

Zie ook:
 

 

Badge +3

Bij de rechten van het meldingstype staan de overige betrokkenen ingesteld, deze betrokkenen zijn ook lezer.

De gebruikers als overige betrokkenen wordt geïnformeerd dat een melding zich heeft voorgedaan, via de mailechter deze wordt niet verzonden?

Hoe kan ik vanuit de workflow gezien de overige betrokken dan informeren over deze melding?

Hoi Rob,

Wanneer iemand het recht ‘overige betrokkene’ heeft in het meldingstype, wordt deze pas echt overige betrokkene bij een melding als je deze gebruiker bij die melding als overige betrokkene toevoegt.

Dat toevoegen kun je automatisch doen via een actie op een statusovergang om overige betrokkenen toe te voegen. Je kun t daar ook een voorwaarde aan verbinden, bijvoorbeeld als het een melding is met een hoog risico dan voeg je gebruikers A, B en C toe als overige betrokkene.

In de workflow kun je dan ook een mail laten sturen naar de overige betrokkenen, de actie voor het versturen van de mail zet je dan na de actie waarin je de overige betrokkenen hebt toegevoegd.

In een melding zelf kun je bij ‘betrokken personen’ ook nog de overige betrokkenen toevoegen of wijzigen.

Als het nog niet lukt om de mail te versturen, neem dan even contact op met onze servicedesk.

Badge +3

Dan heb ik de instellingen voor nu opnieuw ingesteld dat deze personen de mail kunnen ontvangen, dank voor de reactie.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring