Beantwoord

Overzicht gebruik e-mail sjabloon en ontvangers per meldtypes

  • 20 February 2023
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Binnen onze organisatie gebruiken we relatief veel e-mail sjablonen in meldformulieren.

Is het mogelijk om een overzicht van alle bestaande sjablonen inclusief toepassing en verzendadressen (ontvangers) per e-mail sjabloon te exporteren uit FLOW?

 

Er moet een en ander gewijzigd worden en nu los ik het op door alle flows na te lopen en te kijken wie de e-mal melding per stap ontvangt.

Iemand ervaring mee of een tip?

 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 23 February 2023, 09:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Betsy,

Het is niet mogelijk om hier eenvoudig over te rapporteren.

De meeste organisaties lossen dit als volgt op:

  • Het gebruik van de mail sjablonen zelf is in de regel beperkt tot 1 specifiek meldingstype - dat levert namelijk het voordeel op dat je alle velden van dat meldingstype kunt toepassen in het mailsjabloon
  • In de tenaamstelling van het sjabloon wordt aangeduid in welke fase van de workflow het sjabloon gebruikt wordt (en eventueel ook aan welke groep van functionarissen en onder welke voorwaarde)
  • In de workflow worden de mails verzonden naar gebruikersgroepen i.p.v. individuele gebruikers. Deze gebruikersgroepen zijn opgesteld op basis van functie/rol binnen het meldingstype (en bevatten in sommige gevallen slechts 1 persoon). Of de mail wordt verzonden naar een zogeheten groepsaccount.


De eerste twee opties zorgen ervoor dat je snel kunt herkennen welke sjablonen er inhoudelijk gewijzigd dienen te worden als je de inhoudelijke inrichting van je meldingstype wijzigt.

De derde optie maakt dat je de geadresseerden van de mails eenvoudig kunt wijzigen: voeg de juiste gebruikers toe aan de gebruikersgroep of geef gebruikers toegang tot de mailbox van het groepsaccount (i.p.v. alle workflow acties na te lopen)
Daarnaast kun je ook rechten toekennen aan de gebruikersgroep of het groepsaccount, zodat de betreffende medewerkers de melding zelf mogen inzien of actiepunten kunnen opvolgen.
Het gebruik van gebruikersgroepen maakt dat het beheer van personele wijzigingen eenvoudiger wordt.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Chaim,

Bedankt voor je reactie. BIj ons wordt al zoveel als mogelijk gebruik gemaakt van gebruikersgroepen echter bij ontwerpen van de formulieren was dat nog niet mogelijk (of onbekend).

De sjablonen zijn ook goed herkenbaar door de naamgeving maar gezien het aantal sjablonen dat wij hebben en de vele flow stappen waarin ze gebeuikt worden, zou een rapport erg tijdsbesparend zijn.

 

Nu moet elke flow van elk meldformulier handmatig bekeken worden dan wel vanuit de sjablonen het gebruik noteren en dan de betreffende ontvangers aanpassen.

 

Helaas lijkt dat de enige optie.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring