Skip to main content

Wij zijn momenteel bezig met het inrichten van Zenya flow. Een van de stappen is het opstellen van de procesflow. Wij zijn benieuwd of iemand zijn of haar procesflow rondom incident meldingen wil delen.

Hallo Tim,

Als consultsant probeer ik de workflow in FLOW zo kort als mogelijk te houden en dat betekent de status ‘Concept’→ ‘In behandeling’ → ‘Afgehandeld’. Desgewenst de optie om te analyseren en die dan ook als status. Deze workflow ondersteunt het intern bepaalde proces rondom de afhandeling van incidenten. Is deze beschreven?

De statussen dienen om te kunnen zien/monitoren waar de melding zich bevindt. Op de overgangen (pijlen) tussen de statussen zijn er acties in te richten die ervoor zorgen dat er bijv. mails worden verzonden of bepaalde personen worden betrokken. Als stelregel is te hanteren dat hoe ‘groter’ de workflow is, hoe meer handelingen een persoon zal moeten uitvoeren.
Deze training geeft uitleg hoe een workflow in te richten is: 

.

 

Wellicht dat onderstaande artikel inspiratie geeft: 

 

 

 


Hallo Tim,

 

Wij zij altijd bereid voorbeelden te delen. Wij hebben over het algemeen wel een wat ‘complexere’ flow, dus meer blokjes dan de drie die Kelly hierboven benoemd ;-) 

Weet je al hoe het proces er in de praktijk uit ziet? Want de flow moet natuurlijk ondersteunend zijn aan het proces. Als dat vrij recht toe recht aan is, met weinig verschillende betrokkenen, niet veel automatische acties en simpele verantwoordelijkheden kom je goed uit met een kleine flow. Hoe meer betrokkenen, verschillende acties en activiteiten, wensen voor automatismen, notificaties en monitoring, hoe uitgebreider het soms moet worden.

Neem rustig contact op via PB als je ons meldtype wilt ontvangen.


Reageer