Skip to main content

We zijn benieuwd of, en zo ja hoe, anderen rechten inzichtelijk maken voor gebruikers en hoe jullie het proces voor aanvragen/wijzigen van rechten hebben ingericht? 

Wij hebben nu voor alle type meldingen een document opgesteld waarin de rechten staan vermeld. Zo kan een medewerker zien waar allemaal rechten voor aangevraagd kunnen worden en wie overal momenteel staat ingesteld. Gebruikers kunnen via het rechtendocument een opmerking plaatsen voor het aanvragen of wijzigen van rechten, zodat ook wijzigingen in rechten gelogd zijn. 

Dit is echter wel veel administratie en grote kans op verouderde informatie omdat de documenten veel namen bevatten. Horen graag inzichten/goede ideeen van andere organisaties!

Hallo Noa, 

Alleen voor incidentmeldingen hebben wij een overzicht van de coördinatoren, wat door alle gebruikers kan worden geraadpleegd. 1x per 3 maanden actualiseren wij dit overzicht.

Voor de overige 27 meldtypes houden we geen overzicht bij.

Daarnaast hebben we een lijst van alle documentbeheerders per map, die ook elke 3 maanden wordt herzien.

Gebruikers kunnen per mail verzoeken voor het instellen van rechten sturen. Voorwaarde voor het geven van rechten is dat er scholing is gevolgd én dat de leidinggevende instemt.

 

 

 


Hoi Arjo,

Dank voor je toelichting! Bewaar je het overzicht van coördinatoren op Zenya of een andere plek?  
En indien op Zenya, zit er dan een beoordeling op dit document? 

 


Beide overzichten zijn als document opgenomen in Zenya. Op deze wijze zijn deze gemakkelijk te raadplegen voor gebruikers.

Er is wel beoordeling ingesteld, maar mijn collega of ik keuren het document zelf goed direct na het aanpassen. Het zijn geen documenten die inhoudelijk moeten worden goedgekeurd door leidinggevende of andere eindverantwoordelijke.


Reageer