Beantwoord

Rol coördinator & 1ste en 2de voorkeurscoördinator?

  • 24 February 2022
  • 8 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

 

Welk is het verschil  tussen Rol coördinator & 1ste en 2de voorkeurscoördinator?

Welke zijn de belangrijke verschillen?

Krijgen enkel de 1ste en 2de voorkeurscoördinator een mail bij een nieuwe melding?

Zien ze van elkaar wie de melding reeds behandeld heeft (naam van coördinator)?

Alle tips en feedback is welkom...

 

 

icon

Antwoord op het topic e.franssen 24 February 2022, 13:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Els Lowette ,

De eerste voorkeurscoördinator zal eigenaar van de meldingen worden en hierdoor ook taken/mails van krijgen.
Wanneer de eerste voorkeurscoördinator zijn Out of Office aanzet in Zenya, dan zullen de nieuwe meldingen worden toegewezen aan de tweede voorkeurscoördinator.
Standaard krijgt alleen de eerste voorkeurscoördinator (hierdoor ook dus ook de eigenaar) de taak/mail over de nieuwe melding, echter kun je in de workflow instellen dat er een mail wordt gestuurd naar de 'coördinatoren’ van de melding.
Hierdoor krijgen alle coördinatoren die zijn ingesteld op het onderwerp een mail (je dient dan wel een workflow e-mail sjabloon te maken bij Applicatiebeheer>Meldingen: Sjablonen voor e-mail en documenten en de actie e-mail bericht versturen in te stellen bij een status overgang).
De coördinatoren kunnen de meldingen inzien en wijzigen en de eerste voorkeurscoördinator (hierdoor ook dus ook de eigenaar) zal de melding afhandelen.

Reputatie 5
Badge +6

@e.franssen 

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Het verschil is dan dat coördinatoren geen meldingen kunnen afhandelen.  Er dient dus altijd interactie te gebeuren door 1ste voorkeurscoördinator om de melding (flow) verder te laten verlopen.

Wanneer 1ste voorkeurscoördinator aanwezig is kan ook de 2de voorkeurscoördinator de melding niet afhandelen?

Samengevat kom het er dan op neer dat enkel 1 persoon eigenaar is (en kan zijn) en enkel de eigenaar de melding kan afhandelen (voortgang flow).

Reputatie 4
Badge +4

@Els Lowette 
 

Het verschil is dan dat coördinatoren geen meldingen kunnen afhandelen.  Er dient dus altijd interactie te gebeuren door 1ste voorkeurscoördinator om de melding (flow) verder te laten verlopen.

 

Nee, de coördinatoren kunnen de meldingen afhandelen, echter is de eerste voorkeurscoördinator de eigenaar van de melding en zal hierdoor taken/mails van krijgen.

De tweede voorkeurscoördinator is geen eigenaar van de melding en zal hierdoor geen taken/mails van krijgen. Echter kan de tweede voorkeurscoördinator wel de melding afhandelen, omdat hij het recht heeft als coördinator


Wanneer 1ste voorkeurscoördinator aanwezig is kan ook de 2de voorkeurscoördinator de melding niet afhandelen?

 

De tweede voorkeurscoördinator kan de melding van de eerste voorkeurscoördinator afhandelen ook al is deze aanwezig.

 

Samengevat kom het er dan op neer dat enkel 1 persoon eigenaar is (en kan zijn) en enkel de eigenaar de melding kan afhandelen (voortgang flow).

 

Één persoon kan maar eigenaar zijn van de melding en zal daar ook een taak/mail over krijgen.
Alle coördinatoren die zijn ingesteld op het onderwerp waarop de melding is ingelegd kunnen de melding afhandelen want zij hebben het recht als coördinator.

Mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik dat graag.

Reputatie 5
Badge +6

@e.franssen 

Dank je wel voor de snelle en duidelijke antwoorden !

Reputatie 2
Badge +6

De eigenaar (eerste voorkeurscoördinator) krijgt taken en mails bij status overgangen

Maar als een actiehouder iets moet doen en de eigenaar niet, krijgt de eigenaar ook taken (zie onder), maar hoeft niets te doen. Dat is verwarrend voor deze gebruiker/eigenaar.

Het creëert onnodige taken  

 

Is het verstandig om de melding van eigenaar te wijzigen (toe te wijzen aan nieuwe eigenaar) bij deze statusovergang?

In dit geval de actiehouder, of brengt dit nog meer problemen en onwenselijkheden met zich mee?

 

Onderstaand plaatje is een taak uit de takelijst van en voor de eigenaar, maar deze hoeft hier niets te doen. de actie ligt bij de actiehouder

 

Ik hoor graag hoe dit op een juiste manier in te richten

Hoi @J.Roosen,

Als ik je goed begrijp, komt dit overeen met het volgende idee:
 

 

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @J.Roosen,

Als ik je goed begrijp, komt dit overeen met het volgende idee:
 

 

Ja dat klopt. Wat ik niet teruglees is of het al gerealiseerd is, en zo ja welke regel ik dan ‘uit’ moet zetten

Reputatie 5
Badge +5

@J.Roosen 

De status van het idee Optie om geen taak/bericht te krijgen van type "Melding toegewezen” is  "Open”, d.w.z. het idee heeft nog niet geleid tot implementatie in de applicatie, zie:

 

Het is overigens wel mogelijk om de e-mail abonnementen m.b.t. "Er is een melding aan mij toegewezen” te onderdrukken. Dit kunt u per meldingstype instellen, zie:

Wijzig deze optie(s) in "Ja” om mails van de strekking "Melding aan mij toegewezen” te onderdrukken

 

Hou er wel rekening mee dat deze instelling ertoe zal leiden dat de eigenaars van meldingen in dit geval geen mail meer zullen ontvangen wanneer er een nieuwe melding wordt ingediend...

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring