Skip to main content
Vraag

Specifieke gebruikers in een veld tonen

• April 23, 2026
  • 0 reacties
  • 1 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi,

Ik wil een veld aanmaken van het type ‘Gebruiker’
Je kunt in dit veld aangeven dat alleen de actienemers getoond worden. Echter worden de actienemers uit de ‘Rechten’-tab van het betreffende meldingstype gehaald. Hierin staan alle medewerkers wan t alle medewerkers zouden in principe acties moeten kunnen uitvoeren

Vraag:
Is het mogelijk om bij het gebruik van dit veld in een formulier, daarin alleen een specifieke gebruikersgroep te laten tonen en dus niet ‘Alle medewerkers’?

Ik snap dat in het rechtenveld je kunt aangeven wie er allemaal rechten hebben, maar dit is te breed.

Ik zou per veld de actienemers willen beperken.

Voorbeeld:
in het veld ‘Actiehouders’ zou ik ‘Alle medewerkers’ als actienemers willen laten tonen

In het veld ‘Adviseurskwaliteit’ zou ik alleen de adviseurs kwaliteit als actienemers willen laten tonen

In het veld ‘Procesverantwoordelijken’ zou ik alleen de procesverantwoordelijken als actienemers willen laten tonen.

Nu worden er verkeerde actienemers  bij bv ‘Procesverantwoordelijken’ of ‘Adviseurs kwaliteit’ gekozen.

Ik heb iets geprobeerd met gebruikersgroepen, maar ook dan worden alle medewerkers uit alle gebruikersgroepen getoond. incl alle medewerkers.

Wie kan me hierbij helpen of heeft dat opgelost?

Alvast bedankt voor jullie reactie hierop

Jeroen