Hoi @msmets
Allereerst: welkom op de Zenya Community en dank voor deze interessante vraag.
Het belangrijkste deel van de oplossing ligt in dit belangrijke gegeven: een datum offset op basis van de huidige datum schuift altijd mee met de actuele datum van vandaag. De “huidige datum + 1 jaar” is vandaag 22-08=2026 en verandert morgen dynamisch in '23-08-2026’
Je grensdatum/peildatum voor gesloten meldingen ligt echter in het verleden: "Huidige datum - 1 jaar” sluit daar het best op aan.
Ik vermoed daarnaast dat je ook meldingen hebt die meer dan een jaar geleden.hebben plaatsgevonden Als je die ook mee wil nemen in deze statusovergang, dan raad ik je aan om het 'is gelijk aan’-teken te vervangen door een 'kleiner of gelijk aan’-teken. Bij gebruik van de '=’ wijzig je alleen de status van meldingen die exact 1 jaar geleden hebben plaatsgevonden.
Misschien helpt dit beeld. Stel je een tijdslijn voor die loopt van 2 jaar geleden tot volgende week. De “huidige datum” verspringt dan telkens als er 1 dag verstreken is. De "Huidige datum - 1 jaar” beweegt mee. Alle datums kleiner of gelijk zijn aan 'huidige datum -1 jaar’ (oftewel:, ouder dan een jaar) mogen van status wijzigen. Met het verstrijken van de week vallen er telkens nieuwe meldingen onder deze voorwaarde.
Voor de nieuwsgierigen onder ons: de optie "Huidige datum + x dagen” kun je effectief alleen gebruiken wanneer je een datum in de toekomst hebt ingevuld in je datumveld
Ik meen me te herinneren dat er organisaties zijn die FLOW gebruik(t)en om het audit-proces zowel vooruit te plannen als vooruit te programmeren (via de workflow). Zij dienen Auditplanning formulieren in en geven per formulier een startdatum in de toekomst op. De melding komt initieel in een eindstatus uit. Als de startdatum exact een maand in de toekomst ligt, verandert de status naar iets als "Vooraankondiging audit” en dan gaat het proces van start.
Ook handig om afgehandelde/gesloten meldingen na een bepaalde periode te heropenen met een evaluatieverzoek!
Tot slot is het handig om te weten dat Zenya deze voorwaarden 's nachts controleert en uitvoert. Dus als je vandaag een dergelijke voorwaarde instelt, dan zie je morgen pas het resultaat.
Prima, bedankt voor deze toelichting en de hulp!