Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij hebben een melding die niet afgehandeld kan worden, doordat de statusovergang niet is toegestaan. Er werd eerst gedacht dat er een PRISMA onderzoek nodig was, maar dit bleek niet zo te zijn.
Het Prisma formulier is  verwijderd, maar dit hadden we waarschijnlijk op een andere manier moeten oplossen. Wat kunnen we doen om de melding alsnog af te kunnen handelen?

Foutmelding in melding:

Deze statusovergang is niet toegestaan omdat de melding
niet voldoet aan de voorwaarden van deze statusovergang.

Voorwaarden

Veld 'Aantal open actiepunten (totaal)' = '0' en
Veld 'Formulier 'Prisma analyse incident'' is verzonden

Hallo,

Ik zal je helpen.

Als voorwaarde staat dat het formulier verzonden moet zijn. Het betekent dus dat wanneer de actie voor het invullen van het formulier wordt verwijderd, het formulier niet meer verzonden kan worden.

Voor het oplossen van dit “probleem” heb je applicatiebeheerder nodig die de workflow kan wijzigen.

Er zijn twee mogelijke oplossingen die ook beide aan de achterkant moeten worden doorgevoerd.

  1. Verwijder/wijzig de voorwaarden die gesteld wordt voor de faseovergang zodat het er langs kan.
    • Door de EN te wijzigen door OF is goed genoeg
    • Zet de melding door en herstel de voorwaarde zoals het nu is.
       
  2. Druk op de fase (processtap) waar de melding zich nu bevindt en plaats hier de mogelijkheid voor het aanmaken van het specifieke formulier in de “Wat moet ik doen” tabel.

Mocht je er niet uitkomen dan kan ik via beeldbellen wel ondersteunen (met behulp van jullie applicatiebeheerder uiteraard)


Reageer