Zodra de melding in behandeling is genomen; en hij al door meerdere statussen is geweest blijft de taak in het takenscherm. Pas als de melding helemaal afgehandeld is verdwijnt deze pas.
Ik merk dat gebruikers het vaak verwarrend vinden; omdat ze al met de melding bezig zijn en toch de taak open blijft staan. Vaak is er ook een actiepunt bij de melding bijvoorbeeld 'vul formulier in' waardoor ze van één melding al gelijk twee taken hebben.
Vooral bij afdelingen die veel VIM-meldingen hebben is daardoor het takenoverzicht 'vervuild'.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
Momenteel probeer ik iedereen maar aan te leren om via meldingen => "actie vereist van mij" te werken omdat we reactie krijgen dat ze niet meer weten met welke melding ze nu effectief iets moeten doen...
Daarom geef ik nu vaak aan dat ze het bericht kunnen uitstellen; hierdoor komt er wel iets meer overzicht. Echter vind ik dat geen structurele oplossing.
Iedere melding / verbetermaatregel moét altijd één eigenaar hebben: één persoon die verantwoordelijk is, zich verantwoordelijk voelt voor , en aangesproken kan worden op die melding of maatregel.
Toen wat later het "mijn taken" scherm ontstond vertaalde dit zich naar de taak "melding is aan u toegewezen" - die blijft staan zolang de melding aan jou is toegewezen én nog niet afgesloten is.
Ook nu klinkt dat mij nog best logisch in de oren, maar tegelijkertijd is wat
Dan kun je de taken van de laatste statussen waarin jijzelf bijv niet actief iets hoeft te doen wegfilteren
Een takenlijst zien gebruikers als een lijst waarin taken staan waar ze iets mee moeten, met andere woorden actiepunten. Een melding als 'Melding...is aan u toegewezen" zien ze niet als een actiepunt en zouden ze graag wegklikken op het moment dat ze de melding gelezen hebben. De mail die ze krijgen met dezelfde mededeling wordt waardevoller ervaren als de 'taak'.
Het risico wat ontstaat door het grote aantal taken, is dat het takenoverzicht niet meer gebruikt wordt.
Het uitstellen van taken biedt een werkbare oplossing, omdat hiermee een herinnering wordt ingesteld. Bij (verbeter)meldingen die geëvalueerd moeten worden, kan het bericht over de openstaande taak worden ingesteld na de evaluatiedatum. Dit werkt voor onze kwaliteitsmedewerkers goed.
een veel gehoorde opmerking is ook dat als je een bericht gelezen hebt je deze zelf handmatig moet verwijderen. kan dit automatisch?
in zijn algemeenheid wordt het overzicht taken als niet gebruiksvriendelijk ervaren.
Hoi
Hoe staat het met bovenstaande, is er al iets veranderd?
Neen. Omdat het om een belangrijke functionaliteit gaat voor alle gebruikers van iProva zijn we hier gedegen mee bezig. De verwachting - nu - is dat we ergens in de zomer verbeteringen op gaan leveren (die verder gaan dan alleen het takenscherm). Hou onze (haast tweewekelijkse) update-topics in de gaten.
Hoi
Zo zie je maar, schattingen zijn helaas niet altijd waarheid. In de volgende release gaan we heel veel gave dingen doen omtrent taken. Die staat gepland op eind dit jaar.
De verwachting was inderdaad dat we deze zomer al met een mooie update zouden komen hieromtrent, maar helaas is dat niet gelukt.
Ben benieuwd naar de release eind dit jaar, want dit blijft een hekel punt bij veel iProva-gebruikers binnen ons ziekenhuis !
Ook ik ben heel benieuwd naar de release van eind dit jaar en wat het ons gaat brengen. Er liggen mooie kansen!
Ook hier is de verwachting hooggespannen over de release van eind dit jaar. Nu wordt de takenlijst niet gebruikt, het zou mooi zijn als we dit in de toekomst wel kunnen gebruiken.
Er is een taak: "Melding .... is aan jou toegewezen".
Zodra de melding in behandeling is genomen; en hij al door meerdere statussen is geweest blijft de taak in het takenscherm. Pas als de melding helemaal afgehandeld is verdwijnt deze pas.
Ik merk dat gebruikers het vaak verwarrend vinden; omdat ze al met de melding bezig zijn en toch de taak open blijft staan. Vaak is er ook een actiepunt bij de melding bijvoorbeeld 'vul formulier in' waardoor ze van één melding al gelijk twee taken hebben.
Vooral bij afdelingen die veel VIM-meldingen hebben is daardoor het takenoverzicht 'vervuild'.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
Hoi,
Dit is een “oud” item maar kwam deze tegen en wij hebben dit anders opgelost.
Bij de gebruikers hebben we een fictief persoon “Coördinator t.b.v. meldingen” aangemaakt. Alle meldingen worden aan die Coördinator toegewezen in de flow van het meldingstype.
Afhankelijk van de type melding en de flow zijn er situaties waarin op een statusovergang de eigenaar van de melding in een echte persoon wordt gewijzigd.
De meldingen worden via favoriete filters behandeld door een groepje medewerkers of door één persoon afhankelijk van de soort melding die is gedaan.
De taak “Melding ….. is aan u toegewezen” staat dus (meestal) niet bij iemand in de takenlijst.
Groet Lia Hazen
Hoi allen,
Inmiddels is ook dit idee geplaatst:
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.