Beantwoord

Taalversies 'Meldingen' (iTask) uitschakelen?

  • 17 January 2019
  • 5 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
Wellicht heb ik het gemist ergens in de instellingen... Maar sinds v 5.7 (?) hebben wij op diverse plekken in de applicatie de optie om "taalversies" van formulieren in 'Meldingen' (iTask) aan te maken.

Leuke functionaliteit, maar niet iets waar wij als organisatie iets mee doen of zullen gaan doen. En gezien de demografie in de directe omgeving zouden we als we taalversies voor b.v. PTO's zouden doen ook andere en veel meer taalopties nodig hebben, maar dat terzijde.

Nu vind ik het natuurlijk alleen maar prima als er meer opties zijn waar andere klanten wel graag gebruik van maken.
---

Maar deze functionaliteit zit mij in de weg. Op drie plekken:

  1. Bij de formulieren pagina is steevast "Taalversie" de keuze die standaard geselecteerd wordt in de werkbalk. En dat terwijl ik de knoppen op "Formulieren" nodig heb. Uit automatisme heb ik herhaaldelijk nieuwe taalversies toegevoegd ipv nieuwe formulieren.
  2. Bij het aanmaken van ieder veld krijg ik weer die popup met 3 opties. De afgelopen twee weken heb ik veel nieuwe formulieren gebouwd, en heb ik honderden keren weer een klik extra moeten uitvoeren in die taalversie modal. Het is keer op keer een vertraging en "uit het formulier" gehaald worden.
  3. Bij het bouwen van de workflows is dat niet anders. Ik krijg ook daar bij statussen en overgangen keer op keer die modal te zien. Daarbij komt dat (in v5.8.0 en 5.9.1) je de tekst niet weg kan gooien die voor ingevuld is. Het moment dat ik b.v. "Controle door Auditoren" in "Prisma analyse" verander en de overige 3 talen leeggooi, staan de standaardteksten er weer gewoon in na opslaan. Ik moet nu in meldingen voor 8 statussen en 11 overgangen niet-relevante standaard teksten in viervoud vervangen / verwijderen.
Hierop heb ik dus gezocht hoe ik hier weer vanaf kon komen. Maar helaas zonder succes. Kunnen jullie mij hier wellicht mee verder helpen?
icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 21 January 2019, 09:09

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @JesseV ,

Kun je eens controleren of je bij de algemene systeeminstellingen (Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Algemeen) bij 'Ondersteunde talen' meerdere talen hebt gekozen?
Reputatie 5
Badge +8
Ah, mooi, het kan dus gemakkelijk uitgeschakeld worden.

Er stonden inderdaad simpelweg meerdere talen in het overzicht, na het verwijderen zijn alle drie de vertragende punten verholpen.

Bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hallo @JesseV ,

Kun je eens controleren of je bij de algemene systeeminstellingen (Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Algemeen) bij 'Ondersteunde talen' meerdere talen hebt gekozen?


Thx
Dit is een antwoord waar ik wat aan had. ik ergerde me ook dood aan de pop-ups en de extra formulieren die niet bedoeld waren 😉
Opgelost.
Reputatie 3
Badge +5
Thanks! Weer een "probleempje" opgelost! 😀
Reputatie 5
Badge +8
Geweldig,...ook gevonden en verwijderd, had er ook last van !

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring