Beantwoord

Tabblad "meldingen" - lijst "niet gefilterd" hoe pas je de kolommen aan?

  • 11 November 2021
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Een hulpvraag:

 

thv MELDINGEN -> lijst “niet gefilterd” -> er zijn standaard een aantal kolommen zichtbaar (in mijn geval: datum verstuurd, meldnr, eigenaar,…). 

Via het uiterst rechtse icoontje (lijkt op kolommen) naast “de filteroptie” ga ik naar een nieuwe pagina waar ik de mogelijkheid heb om de kolommen te kiezen => “U kunt hier instellen welke kolommen getoond worden voor het filter '- Niet gefilterd -'. Maar wat kan ik doen om de voor-ingestelde keuzes van de kolommen uit te breiden naar “eigen tekstvelden” die we in het meldformulier hebben toegevoegd en dus niet als vaste keuze in deze lijst staan? Zo wil ik “organisatie-eenheid toevoegen” en een eigen tekstveld “incident omschrijven in 1 zin”?

 

Alvast bedankt!

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 15 November 2021, 15:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Als het goed is kan je elk veld wat je hebt opgenomen selecteren en tonen in je filter. Wel is het zo dat wanneer je aangeeft dat het filter meerdere meldtypes bevat dat je dan alleen de keuze hebt uit de globale velden. Misschien kan je daar eens naar kijken?

@Jenny Super bedankt voor je reactie.

We hebben inderdaad verschillende meldformulieren waar ik wel voor elk meldformulier de “organisatie-eenheid” gebruik en “incident omschrijven in 1 zin”. Het is dus eigen opmaak tekst maar die wel in elk van de 5 meldformulieren staat. Ondanks je informatie kan ik niet terugvinden hoe ik de eigen tekstvelden kan toevoegen in mijn overzicht. Heb je nog tips?

Het is niet mogelijk om tekstvelden als kolom toe te voegen. In de lijst met meldingen zie je alleen de tekst van de ‘samenvatting van de melding', deze wordt als één regel onder alle andere kolommen getoond.

Beste Mevr Kuipers,

hoe krijg ik de organisatie eenheid in het overzicht toegevoegd? DIt is geen tekstveld. Dit is de afdeling waar het incident is ontstaan. Deze moet genoteerd staan naast de afdeling die het incident rapporteert.


Alvast bedankt,

 

Joyce

 

hoe krijg ik de organisatie eenheid in het overzicht toegevoegd? DIt is geen tekstveld. Dit is de afdeling waar het incident is ontstaan. Deze moet genoteerd staan naast de afdeling die het incident rapporteert.

 

Het veld ‘organisatie-eenheid’ is waarschijnlijk het ‘onderwerp’ uit de onderwerpenboom van de melding. Elk meldingstype kan een andere onderwerpenboom gebruiken. Bij filters die meldingen van meer dan één meldingstype kunnen bevatten, kun je dit veld daarom niet selecteren. Dit is alleen beschikbaar bij filters voor één meldingstype.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring