Hallo Mariska,
het eerste wat in mij opkomt is om extra velden “Lijst (met getalwaarden) aan te maken. Maak voor elke keuzemogelijkheid een veld aan met 0 = niet aangevinkt en 1 = wel aangevinkt.
Richt bij de statusovergang in dat wanneer de betreffende keuzemogelijkheid is aangevinkt dat de veldwaarde van het betreffende veld Lijst (met getalwaarde) wordt omgezet naar 1 = wel aangevinkt.
Maak vervolgens een veld aan (getal, berekend met formule) die alle getal velden optelt.
Dit veld zal vervolgens altijd aangeven hoeveel instanties betrokken zijn. Op deze manier hoef je het dus niet te vragen en zal de telling altijd automatisch gedaan worden.
Groet,
Kees
@Kees van Roijen
Dank je wel voor de suggestie!
Het lijkt nogal een intensieve manier van tellen en ook wat gevoelig voor onderhoud - omdat een instantie toevoegen betekent dat je ook een telveld moet toevoegen en die niet vergeten mee te tellen.
Ik ga ermee aan de slag, maar hou me wel aanbevolen voor alternatieve opties
Hallo @Mariska Jordaan
Het is misschien intensief, maar wanneer iets is ingericht dan is het ingericht. En inderdaad, wanneer iets wijzigt in het aantal instanties, dan moet je op meerdere plekken de inrichting updaten;
- Het veld waar de instanties in staan
- Een veld maken die geteld kan worden van de nieuwe instantie
- In de workflow inbouwen dat de waarde van dat veld naar “1” gezet wordt wanneer aangevinkt.
- In het optelveld meenemen dat ook het extra getal veld opgeteld moet worden.
Het is op dit moment niet mogelijk om meerdere opties aan te vinken in een veld “Lijst, met getalwaarden” (dat had wel makkelijk geweest). Dus je ontkomt er niet aan om meerdere velden aan te moeten maken voor deze functionaliteit.