Vraag

Tussentijds opslaan coördinatorformulier

  • 15 October 2018
  • 7 reacties
  • 344 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Op ons coördinatorformulier zou ik graag een knop "opslaan" plaatsen zodat mensen tussentijds even kunnen pauzeren en op een later moment het formulier pas 'verzenden'. Mis ik ergens een evidente instelling? Heb er reeds naar gezocht maar kan die optie nergens aanvinken zo lijkt het.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Beste @Ine ,

Allereerst hartelijk welkom op onze community.

Een coördinator formulier werkt net even iets anders dan een "gewoon" formulier.

Als iemand rechten heeft om een coördinatorformulier te bekijken, dan kan deze ook geopend en gesloten worden.
De tussentijdse ingevulde waarden blijven gewoon bestaan, en zijn altijd aan te vullen, zolang de eigenlijke melding niet in een eindstatus terugkomt.
Daarom is het niet nodig om een knop opslaan te hebben. Dit gebeurt al automatisch.
Dag @Marcel Maertens

Het lukt me niet eeen printscreen toe te voegen: we hebben namelijk enkele velden verplicht gemaakt. Is dat het probleem? Kan het systeem in dergelijk geval niet automatisch opslaan?
Reputatie 3
Badge +4
Beste @Ine , als je velden in een coördinator formulier verplicht maakt, dan kan je inderdaad tussentijds niets opslaan.
Deze optie is niet ingebouwd
Dankjewel ! Dan ga ik het "verplicht" zijn van die velden eerder verhuizen naar de voorwaarden voor een statusovergang denk ik, merci

Beste @Marcel Maertens 

We zijn ondertussen 2 jaar verder. Is het ondertss mogelijk om, ondanks de aanwezigheid van verplichte velden, het coördinatorformulier tussentijds op te slaan?

Alvast bedankt,

 

Joyce

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @joycerefuge

Het is momenteel niet mogelijk om een coördinatorformulier tussentijds op te slaan als verplichte velden nog niet zijn ingevuld. Dit zou de functie van verplichte velden, waarbij je aangeeft dat hiervoor een antwoord gegeven moet zijn, ook omzeilen. 

Als binnen jullie organisatie deze behoefte aanwezig kun je het beste hiervoor een idee toevoegen op onze ideeën pagina.

Of direct starten met het inleggen van het idee, door hier te klikken. 

Reputatie 2
Badge +6

@Jim van Heumen ,

Ik ben het niet helemaal eens met “Dit zou de functie van verplichte velden, waarbij je aangeeft dat hiervoor een antwoord gegeven moet zijn, ook omzeilen “.

 

Je geeft de eigenaar hiermee juist de mogelijkheid om de informatie die ingewonnen is tussentijds alvast in te vullen en dan te klikken op ‘opslaan’, wat feitelijk anders is dan de knop ‘verzenden’.

Ik begrijp heel goed dat je het formulier niet moet kunnen verzenden als de verplichte velden nog niet zijn ingevuld, maar tussentijds kunnen opslaan is zeker handig. 

 

@joycerefuge  heb jij hiervoor al een idee ingeschoten toevallig? 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring