Vraag

Twee statussen met automatische actie formulier invullen kan dat?


Reputatie 3
Badge +7

Hallo,

Ik heb een verbeterformulier ontwikkeld met een periodieke voortgang status en een evaluatie status.

Beide laat ik automatisch verlopen. De velden vanuit het coördinatoren formulier zijn leidend. Echter het systeem maakt er een rommeltje van. Ik wil dat beide statussen ook zichtbaar zijn in het overzicht.

Wie kan mij adviseren?

 


11 reacties

Hoi @Marja Engel,

Kun je uitleggen wat je bedoelt met ‘k wil dat beide statussen ook zichtbaar zijn in het overzicht'?

Reputatie 3
Badge +7

Hoi Inge, @Inge Kuijpers 

Als ik een overzicht heb in meldingen wil ik kunnen zien in welke status de melding staat.

Ik heb op de lijn naar project voortgang een automatische overgang staan (en weer terug naar status in uitvoering) en  ook op de lijn tussentijdse projectevaluatie (en weer terug naar de status in uitvoering)

Het systeem raakt in de war van beide opdrachten. Op beide ‘pijlen’ moet er een een formulier ingevuld worden. Op de lijn naar tussentijdse projectevaluatie maar een keer. Op de lijn project voortgang moet het formulier repeterend (bijvoorbeeld elke maand) opnieuw worden ingevuld tot er het veld ‘afsluiten melding’ ingevuld wordt.

Gr Marja

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Marja Engel 

Is het issue hier dat de melding heen en weer blijft schieten tussen de twee statussen?

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Chaim Leunissen,

Dat is inderdaad het geval. Je wordt ook overstelpt met formulieren ook al heb je het formulier ingevuld.

De ene opdracht → tussentijdse projectevaluatie 1 x invullen

de tweede opdracht → project voortgang repeterend formulier invullen (bijvoorbeeld per maand) tot je aangeeft dat het niet meer hoeft.

Dit gaat dus hopeloos mis 

Reputatie 5

@Marja Engel klink alsof je een extra voorwaarde moet toevoegen op een statusovergang of op de workflowactie die er rekening mee houdt of het formulier al is ingevuld. Bijvoorbeeld op de actie 'formulier invullen’ kun je de conditie toevoegen dat het formulier niet is ingevuld. Zoiets dus:

 

Reputatie 3
Badge +7

@Job Kramer Ik begrijp wat je bedoelt maar ik heb twee statussen hoe kom je dan weer terug in de status in uitvoering. Ik heb de workflow en het coordinatoren formulier toegevoegd.

 

Reputatie 3
Badge +7

@Job Kramer Nog een aanvulling op bovenstaande. Het is de bedoeling dat alle status overgangen automatisch verlopen zodat de coordinator er niets aan hoeft te doen.

 

Reputatie 5

@Marja Engel: daar zijn allerlei oplossingen voor. Het lijkt me het best als je hier even ondersteuning van een Infoland consultant voor vraagt. Die kan je van advies voorzien toegespitst op jouw situatie.

Reputatie 3
Badge +7

@Job Kramer Prima dan ga ik dat even doen.

Reputatie 6
Badge +7

@Marja Engel Wij hebben in het verleden ook eens een status gehad die heen en weer bleef pingelen. Het is belangrijk dat er bij de statusovergang automatisch een waarde wordt veranderd waardoor niet meer aan de initiële voorwaarde wordt voldaan. Anders blijft het signaal voor de statusovergang actief.

Wij laten bijvoorbeeld een datum invullen waarop de periodieke evaluatie wordt ingevuld (bij ons een status met formulier dat meerdere keren wordt ingevuld en automatisch geactiveerd wordt), de voorwaarde voor de overgang kunnen dan uitsluiten dat de datum laatste keer invullen vandaag is. Zo kun je niet blijven pendelen.

Reputatie 5
Badge +5

@Marja Engel  Via de actie "Veldwaarde instellen” kun je een veld leegmaken op een teruggaande pijl. Je moet het veld dan opnieuw invullen om aan de voorwaarden voor de heengaande pijl te voldoen, zie Mogelijke acties op een statusovergang | Infoland Community

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring