Skip to main content

In het komende half jaar gaan we in het LUMC over van on-premise naar SAAS. Tijdens de overgang is Zenya beperkt beschikbaar. Voor documenten hebben we de raadpleeg omgeving die we ook tijdens updates nu gebruiken als uitvalsmogelijkheid . Maar voor incidentmeldingen, klachtenregistratie etc. hebben we nog geen alternatief bedacht. Hoe hebben andere ziekenhuizen dit gedaan tijdens de migratie? 

Groeten Mariska

@Marloes : heb jij hier wellicht een antwoord op voor Mariska?


Wij hebben vooraf met alle eigenaren van de meldingstypes gesproken over het belang van hun meldtype. Uiteindelijk is daar naar voren gekomen dat er een aantal meldtypen toch heel graag bereikbaar wilden blijven. Dat ging onder ander om onze DIM (VIM) meldingen, de datalekmeldingen (in verband met meldplicht richting de inspectie) en de zorgcalamiteitmeldingen. Wij hebben het zo geregeld dat er wel gemeld kon worden, dus dat de eigenaar van de meldtypes wel op de hoogte waren van de nieuwe melding, maar dat je er in principe verder niets mee kon doen. Achteraf hebben wij alle meldingen die in die periode van de overgang zijn gedaan overgenomen in de nieuwe omgeving zodat alle meldingen weer bij elkaar waren.

Dat laatste heeft ons wel veel tijd gekost, maar de eigenaren van de meldtypes waren daar erg dankbaar voor. 

De klachten worden door ons wel in Zenya gezet trouwens, maar niet door de personen die de klachten hebben ervaren maar door de medewerkers die dit afhandelen. Hierdoor hoefde deze niet open te blijven. 

 


Reageer