Beantwoord

Vanuit een status 2 verschillende statussen activeren

  • 28 July 2023
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo,

Bij het ontwerpen van een nieuw formulier heb ik vanuit 1 status 2 verschillende flows geactiveerd via de pijlen en aan beide een actiepunt ‘Invullen formulier’ toegevoegd.

De automatische overgang is ingesteld. Bij testen blijkt dat slechts 1 status geactiveerd wordt (1 actie aangemaakt).

De bedoeling is dat vanuit status 2 na afhandelen zowel voor status 3) als 7) een actiepunt wordt aangemaakt. In de praktijk wordt alleen een actie voor 3) aangemaakt.

Heeft iemand hier ervaring mee of is wat ik wil niet uitvoerbaar?

Ik hoor graag jullie ervaringen, Betsy

 

icon

Antwoord op het topic Niels W 31 July 2023, 09:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo,

 

Het is niet mogelijk om twee statusovergangen tegelijk te laten plaatsvinden, een melding kan namelijk maar één status hebben. Wel kan je op een status de prioritering van de statusovergangen instellen.

Ik zie bij je bovenstaande workflow wel twee andere opties:

  • Combineer de twee workflows ineen, dus dat alleen de statusovergang van 2 naar 3 kan plaatsvinden, maar dat de actiepunten voor status 7 op status 3 worden aangemaakt (eventueel onder bepaalde voorwaardes). De actiepunten voor status 8 zou je dan bijvoorbeeld aan status 4 kunnen hangen. Status 7 en 8 zou je in dit geval kunnen verwijderen.
  • Haal de twee workflows uit elkaar en maak een nieuw meldingstype aan voor de andere workflow en geef de mensen bij status 2 de optie om een sub- of opvolgmelding aan te maken voor deze andere workflow. 
Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel Niels. Hier kan ik verder mee.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring